Gå til innhold

E8400 tåler ikke å kjøre i 64bit modus?

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte hk, minne og cpu ved juletider, og merket etter ca. 2 mndr bruk at maskinen begynte å fryse. Først virket det som om det skjedde hver gang en nettleser gjorde bruk av flash. Dette var mens jeg hadde Vista x64 innstallert. Det samme problemet oppstår i win 7 x64. Men når jeg bruker xp (32) skjer dette aldri. Kan det tyde på at det er cpu`n som feiler i x64 modus e.l? Noen vært borti noe liknende?

Jeg driver og laster den siste builden av win7 x32 nå for å sjekke om problemet oppstår der, men hvis noen har forslag til hva det kan være så takker og bukker jeg :)

Har ellers foruten E8400`n et Asus P5Q Pro HK, 4GB Corsair XMS og Geforce 8800 GT

Har også lagt inn nyeste BIOS.

Er det f.eks noe mulighet til å teste direkte om cpun klarer å gjøre bruk av 64bit "delen"? f.eks et benchmarkprog for cpu der den både tester 32b og 64b e.l?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har funnet ut at grunnen til at win 7 også klikka sannsynligvis var at skjermkortdriveren ikke likte ett av spillene. (Death Track) Skjermen frøs, men kom ut av det med ctrl+alt+delete.

I vista frøs den totalt og maskinen måtte resete for å starte opp igjen. Dette har jeg ikke funnet ut av, og siden Win 7 RC1 x64 funker utmerket (unntatt spillet Death Track) lar jeg problemet bli et av mange uløste datamysterier inntill videre hvertfall.

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...