reichspöbel Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Hmmm... Interessant Jeg kjenner roberteh som en som tidligere har tatt i bruk en del tvilsomme virkemidler, og som har en god del mildt sagt sterke meninger. Men det er også den personen jeg har sett vokse mest her. Han har i lang tid vist at hans intensjoner på forumet er gode, og har absolutt potensial. Så lenge han forholder seg til retningslinjene og ikke begynner å sensurere alt han ikke liker (som jo er en del), tror jeg han kan bli en riktig så dyktig moderator. Jeg gratulerer og ønsker deg lykke til, Robert Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 roberteh er en jeg ikke har sett så mye av før nå i det siste. Han har jo omtrent hobbymoderert (), så er et godt valg. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 muslimer i Norge (og andre steder) taler med to tunger. Utad er de "snille" og forsiktige, men egentlig er de noen manipulative, hjernevaskende monstre som ikke legger to pinner imellom for å drepe oss. hvorfor har du ikke problemer med at vi som nordmenn må betal sjorta for de samme tingene andre kan få gratis? Bare for de at de er litt over middels solbrente. Yeah, dette blir interessant. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Har lagt merke til fyren lenge nå. Tar jeg helt feil om jeg har et vagt minne om at han har vært en av de store gutta før en gang i tiden? Gratulerer Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Hei, alle sammen. Jeg takker ærbødigst for tilliten vist fra ledelsen. Jeg har vært aktiv bruker i et drøyt år på forumet og har blitt kjent med flere av dere på godt og vondt. Som moderator stiller jeg selv helt andre krav til kvalitet og klokskap, både til meg selv og mine debattanter. Jeg håper med dette at vi sammen vil virke positivt på et stadig voksende forum. Jeg kommer primært til å holde ved "Politikk og Samfunn", men om det skulle være noe er det bare å ta kontakt. Til dere skeptikere der ute, vil jeg si at jeg skal gjøre mitt ytterste for et bedre forum på tvers av politisk ståsted og referanser som sådan. Uenighet er i så måte bare sunt og heller ikke ødeleggende for en debatt og man holder seg saklig. Jeg vil også på det sterkeste hentyde til at de eksempler som er fremtrådt i denne tråden, er tatt ut av sin originale kontekst. Dette er uredelig, men ikke overraskende. Jeg vil også tilbake vise rykter om at undertegnede er høyreekstrem på noen måter. Vi har alle våre meninger og det er ingen hemmelighet hva undertegnede i så måte mener om på en rekke områder i samfunnet, men jeg mener også at man skal få mene det man vil om man klarer å debattere for dette på et saklig nivå. Jeg håper med dette vi kan enes om et bedre forum og en styrket kategori for alle som ønsker å delta. Også vil jeg takke til alle som har gratulert. Tusen takk! Robert Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 muslimer i Norge (og andre steder) taler med to tunger. Utad er de "snille" og forsiktige, men egentlig er de noen manipulative, hjernevaskende monstre som ikke legger to pinner imellom for å drepe oss. hvorfor har du ikke problemer med at vi som nordmenn må betal sjorta for de samme tingene andre kan få gratis? Bare for de at de er litt over middels solbrente. Yeah, dette blir interessant. Hvordan er de nevnte sitater relevant for brukerens egnethet som moderator? Samme antydningene (bare i motsatt retning) kom når vi valgte Simon Aldra. Er det noen politiske holdninger som gjør folk bedre egnet til å moderere enn andre? Geir Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg har da ikke uttalt meg om hvorvidt Roberteh er skikket til å være moderator eller ikke. Det tror jeg faktisk han er. Men sitatene mine, og andre uttalelser i fra Robert, vitner om en mann som etter min mening har noen ganske virkeligetsfjerne, absurde og agressive meninger. Derfor tror jeg det skal bli litt interessant å se hvordan det blir å ha en person jeg er så uenig med som en autoritær person i et diskusjonsforum jeg er aktiv i. For å svare på spørsmålet ditt, så ja, jeg tror personlige meninger og overbevisninger kan spille inn på modereringen til moderatorer. Spessielt i tilefeller hvor det er vanskelig å skille mellom argument og personangrep, og spessielt i tilfeller hvor moderator innehar meninger som skiller seg kraftig ut i fra store deler av debattantene, noe jeg mener Roberteh's meninger gjør. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg syns det er bra at roberteh står for meningene sine, som Goz siterte. Det er ikke noe å skamme seg over, tvert imot. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Jeg tror nok politiske holdninger kan påvirke i enkelte tilfeller der det må utvises skjønn. Men samtidig er det viktig å ha et moderatorteam med et bredt mangfold av politiske holdninger for å skape balanse og troverdighet blant brukerne. Og det må da absolutt kunne sies at Robert bidrar til økt mangfold. Endret 10. april 2009 av rikspøbel Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Selvsagt har politiske holdninger og politiske standpunkt noe å si. Når dette er sagt så er det retningslinjene vi som moderatorer først og fremst må holde oss til. Da er våre enge meninger høyst irrelevant. Vi viser selvsagt også skjønn, men ser man noe som strider med nevnte retningslinjer blir det fjernet. Så finnes det selvsagt gråsoner. Som jeg har uttalt tidligere håper jeg at vi sammen vil virke positivt på et stadig voksende forum på tvers av politisk ståsted og referanser som sådan. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Har merket at han har vært keen på den tittelen, ja. Skal bli spennende å følge modereringa hans framover. Endret 10. april 2009 av thai-mat Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Dette var en overaskelse. Når jeg først så moderatorstatusen, tenkte jeg: "hva faen?", men nå som sjokket har lagt seg litt må jeg innrømme at gleden tar over. Har vel havnet i et par munnhuggeri med gutten selv, og er skeptisk til en del av meningene hans, men han har òg sine gode sider. Jeg vil og tørre å påstå at han har vokst i det siste, i tilegg er det jo viktig at alle sidene blir reprensentert i moderatorparaplyen. Gleder meg til å følge med videre, ønsker deg lykke til med modereringen, for jeg tror, faktisk, at til tross for våre ulike meninger, at du kan gjøre en god jobb Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg har da ikke uttalt meg om hvorvidt Roberteh er skikket til å være moderator eller ikke. Det tror jeg faktisk han er. For ordens skyld, jeg er ikke ute etter å tillegge deg eller andre uttatelser. Men jeg synes det er interessant å vite hvorfor du synes det var relevant med disse sitatene i en tråd som handler nettopp om at Robert er blitt moderator. Men sitatene mine, og andre uttalelser i fra Robert, vitner om en mann som etter min mening har noen ganske virkeligetsfjerne, absurde og agressive meninger. Derfor tror jeg det skal bli litt interessant å se hvordan det blir å ha en person jeg er så uenig med som en autoritær person i et diskusjonsforum jeg er aktiv i. Jeg er nok troandes, som politisk korrekt og dumsnill liberaler, til å synes at mange forumbrukere har "virkeligetsfjerne, absurde og agressive meninger". Som admin skal jeg la eksemplene ligge. Men jeg håper indelig at det ikke påvirker mitt valg av moderatorer, på annen måte enn at jeg som rikspøbel mener at mangfold er en god ting i teamet. For å svare på spørsmålet ditt, så ja, jeg tror personlige meninger og overbevisninger kan spille inn på modereringen til moderatorer. Spessielt i tilefeller hvor det er vanskelig å skille mellom argument og personangrep, og spessielt i tilfeller hvor moderator innehar meninger som skiller seg kraftig ut i fra store deler av debattantene, noe jeg mener Roberteh's meninger gjør. Det problemet har vi allerede. Det klør i fingerene til både brukere og moderatorer når de ser meninger de ikke deler. Og for oss som har moderert en stund er det tydelig at brukerne har mye lettere for å se splinten i motpartens øye enn bjelken i sitt eget. I sin tid mens jeg gikk på gymnaset, skrev jeg en tentamensstil om Israel og Palestina. Over 30 år siden dette. Et sted ute i stilen stod det med rødblyant og flere utropstegn en kommentar fra læreren: "Dette går det da ikke an å mene!!!" Hvem av oss som var Israel-vennen (det var meg) og hvem som sympatiserte med Palestinerne er ikke viktig, det viktige er at jeg følte meg "moderert" for mine meninger. Nå gikk det ikke ut over karakteren, men jeg synes allikevel det var et overtramp. Det viktige for meg som moderator har vært å ikke gjøre som denne læreren, og det viktige for meg som admin er at ingen mods gjør det heller, i "mine" kategorier. Ikke alle brukere er enige. Jeg får rapporter og PM'er nesten daglig som vil ha brukere utestengt for sine virkeligetsfjerne, absurde og agressive meninger. Jeg sier nei. Nå er de samme brukerne ofte litt virkelighetsfjerne i sin omgang med forumets regler og poeng med debatt, men det er en annen sak. Det ville virke diskvalifiserende i denne sammenheng, men ikke meningene som sådan. Så når jeg plukker ut teamet vil jeg ikke ha folk uten meninger, jeg vil ha folk med mange forskjellige meninger. Det gode med denne situasjonen er at vi kan virke korrigerende på hverandre, nettopp fordi vi har så ulike overbevisninger. Jeg har allerede begynt å ta de to nye med på råd når jeg ser på rapporteringer, for å høre hvordan de ville reagere. Så får de mine synspunkter i retur, og så blir vi alle litt klokere. Geir Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Antisosialisten, nesten høyreekstrem. Robert er ikke mer høyreekstrem enn jeg er venstreekstrem. Og jeg er vitterlig ikke venstreekstrem. Grattis Robert, som du vet var jeg fra dag en enig med Geir i at det er en fordel med en politisk spredning i staben. Du er en fyr jeg kan være mye uenig med. Men du er også kunnskapsrik og jevnt over en veldig seriøs fyr. Jeg har ingen tvil om at du vil klare deg helt ypperlig som moderator. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Har merket at han har vært keen på den tittelen, ja. Skal bli spennende å følge modereringa hans framover. Har dere reaksjoner på hans eller andres moderering, så husk den gamle regelen: La rosen sitte like lett på tungen som kritikken. Vi får alltid høre det når noe er galt, noen hyggelige ord når vi gjøre noe dere synes er riktig gjør jobben mye triveligere. Og en glad moderator er en god moderator... Geir Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg kjenner han som en fyr med ignorante meninger og som er litt for glad i å høre sin egen stemme (lese sine egne tekster). Jeg er derfor skeptisk til valget og hadde i det lengste håpet på noen som var litt mer reflektert. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Da vil jeg råde deg til å bli bedre kjent meg undertegnede AvieN. Takker igjen for alle gode skussmål og lykkeønsker. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jesus christ, kan det være noe problem at en moderator hører til på høyresiden politisk? Skal vi i samme slengen passe på å ikke ha noen svarte, kvinner eller folk over 30 som moderatorer? Her er det snakk om å skille oppgave fra person! Lykke til Robert, moderator er enn så lenge en takkeløs oppgave etter det jeg skjønner Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg kjenner han som en fyr med ignorante meninger og som er litt for glad i å høre sin egen stemme (lese sine egne tekster). Jeg er derfor skeptisk til valget og hadde i det lengste håpet på noen som var litt mer reflektert. Jeg må nesten spørre deg også da: Hvem skal definere hvilke meninger som er "ignorante" og hvilke som er "reflekterte"? Er det positivt for forumet om moderatorer utpekes på bakgrunn av politisk ståsted? Og kan en moderator - gitt at han faktisk har meninger om politikk - alene være representativ nok for det mangfoldet som brukerne utgjør og dermed sikre at alle stemmer blir hørt? Eller bør teamet være representativt for det nevnte mangfoldet, og er det mulig dersom vi definerer hvilke meninger som er gode nok for en moderator? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg