Hvadankan Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Hei! Jeg har skaffet meg mobiltbredbånd. Dette er da via et usb-modem. Er det da muligheter å dele nettforbindelsen via nettverkskortet slik at pc nr.2 får nett? Evt. om dette er mulig, hvordan? Takker for alle svar og innspill! Endret 10. april 2009 av Hvadankan Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 regner med at usb modemet kommer opp som en ekstern forbindelse? Kobl sammen pc'ene med f.eks en krysset nettverkskabel. Kobl USB modemet i den ene maskinen, og sett den opp til å dele internettforbindelen. (akkurat hvordan du gjør det kommer ann på hvilket operativsystem du bruker. Lenke til kommentar
Hvadankan Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 regner med at usb modemet kommer opp som en ekstern forbindelse? Kobl sammen pc'ene med f.eks en krysset nettverkskabel. Kobl USB modemet i den ene maskinen, og sett den opp til å dele internettforbindelen. (akkurat hvordan du gjør det kommer ann på hvilket operativsystem du bruker. Ahhh! Da kom det nesten et lys opp for meg ja! ^^ Så altså.. har en krysset nettverkskabel, og jeg bruker Vista,.. Mistenker at det er den inne på "Egenskaper for trådløs nettverkskobling" hvor det står: Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne datamaskinens Internett-tilkobling? Hvis dette stemmer, så takker jeg for god hjelp! ^^ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Har du Gigabit nettverkskort så switcher den automatisk og da behøver man egentlig ikke krysset kabel. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Ahhh! Da kom det nesten et lys opp for meg ja! ^^ Så altså.. har en krysset nettverkskabel, og jeg bruker Vista,.. Mistenker at det er den inne på "Egenskaper for trådløs nettverkskobling" hvor det står: Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne datamaskinens Internett-tilkobling? Hvis dette stemmer, så takker jeg for god hjelp! ^^ det er helt riktig! Har du Gigabit nettverkskort så switcher den automatisk og da behøver man egentlig ikke krysset kabel. trådstarter har ikke gitt noe info om maskinvare, så jeg vil helt klart mene at det tryggeste er å anbefale krysset kabel. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Skal være mulig å dele internett trådløst via blåtann også. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 skal vel og være mulig via wlan kortet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå