Gå til innhold

[Løst]hvor mye sveise-erfaring for å jobbe på oljeplattform?


Anbefalte innlegg

jeg er en kursutdannet jente som har jobbet i halvannet år i en fast bedrift. jeg har Tig, rørtråd og snart elektrode sertifikatet på G6, jeg er svært dyktig innen mitt felt og sveiser bedre enn de aller fleste jeg har jobbet sammen med.

min drøm for fremtiden er å sveise på oljeplattform, men hvor lang arbeidserfaring bør man ha før man bør satse på å bytte jobb til nordsjøen?

Endret av kineking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei for all del så skal man ikke gå rundt og skryte av seg selv for hvem liker noe sånt? jeg bare sier det som faktisk stemmer bare for å ha det klart, for når man hører kursutdannelse så får man fort et inntrykk av dårlig arbeider siden man ikke har dedikert flere år til skoleutdanning for å komme i dette yrket. men man skal si positivt om seg selv på jobbintervju for sjenert skal man ikke være, men de gode referansene jeg har tar seg nok av det uansett..

 

utdanningen min på videregående er innen tegning, form & farge- så det hjelper ikke stort..

Lenke til kommentar

Jeg er garantert bedre enn deg å sveise og de fleste andre.....

Hørte du hvor hæslig ovenpå det høres ut? Men for å få jobb offshore som sveiser vil jeg tippe at du nokså garantert trenger fagbrevet, sikkerhetskurs og noen år med arbeidserfaring. Fleste sveiserne på min rigg er skikkelig rutinerte karer. De er utrolig flinke på å lage patenter, kreative løsninger og benytte det de har for hånd.

Lenke til kommentar

"Jeg er garantert bedre enn deg å sveise og de fleste andre.....

Hørte du hvor hæslig ovenpå det høres ut?"

 

hva er det du prøver å oppnå ved å dra ting fullstendig ut av sammenheng?

for ærlig talt så kom jeg ikke inn på denne siden for å krangle med trangsynte folk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Gammel tråd, men vil gjerne legge til mitt ord her. Jeg kjenner kineking, og vet at hun er en overlegent dyktig arbeider, som ikke oppfører seg som en "verdensmester". Sveisinga hennes er så god at hun blir lagt merke til i oljebransjen. Blir faktisk inspirert av denne personen til å satse hardt for å oppnå noe man vil.

 

Kunne selv tenkt meg å jobbe offshore :)

Lenke til kommentar

sorry, men jeg trenger faktisk IKKE fagbrevet for å jobbe offshore, jeg er på plattformen Heimdal nå, og for 2 uker siden var jeg på nornefeltet, jeg har ikke fagbrev!

det er egentlig litt synd at jeg ærligt kommer til diskusjon for å få gode råd, men har bare fått tilbake en masse sutring fra idioter som innbiller seg enhver ting, håpløst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...