JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 men mine bekjente lader hele tiden i bilen. masse klatt lading. mulig det har betydning. Ja, klattlading forbedrer levetiden på et lithium-batteri. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 *host* Batteries Need Charging More Often to Cope with Smartphone Power Demands Battery capacity in cell phones has increased by only 4 percent per year in the past three years, which falls far short of what is needed. Strategy Analytics also predicts that upcoming Silver Zinc and Hydrogen Fuel Cell solutions are most likely to replace Lithium Ion in the future. This study also reveals that the high-growth smart phone market is putting the greatest pressure on the battery budget as smart phone users tend to have the highest usage patterns and access to more applications. *host* Synes dere kunne ha oversatt litt bedre. Hvis dette er en forsøk på å antyde at man "kopierer" utenlandske artikler så vil jeg råde deg til å lære litt om hvordan mediaverden fungerer før du slenger drit. Lenke til kommentar
iau Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Problemet med lading støtt og stadig er jo at man må ha med seg laderen overalt. Lading om natten er heller ikke alltid like praktisk. Selv om man er på en 2-dagers reise er man nødt til å ha med seg laderen. Lader stort sett i bilen og på jobb. Av og til om natten, men siden jeg bruker mobien som vekkeur ser jeg helst at den er innen en armlengdes avstand fra sengen, noe den ikke er ved "nattlading"... Deaktiverer alt dill-dall jeg ikke har bruk for og ringer kun moderat. Likevel må jeg lade den minst hver 5. dag. MP3-spilleren min er stort sett alltid tom for strøm når jeg trenger den. Godt jeg ikke bruker telefonen til slikt... Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 men mine bekjente lader hele tiden i bilen. masse klatt lading. mulig det har betydning. Ja, klattlading forbedrer levetiden på et lithium-batteri. jaha da tolker jeg det slik att SE faktisk er dårligere en nokia. siden dem klattlader noe som skal forbedre levetiden. har mindre samtaler, bruker funksjoner mindre, slår av om natta og samtidig har kortere driftstid. Nokia er på dette med andre ord overlegen. jeg har lengre tid mellom lading, jeg klattlader aldri, telefonen slås aldri av, bruker kameraet med blits ofte, filmer, bruker nett mye. slik sett burde jo min bruk vært drepen for batteriet. men allikevel orker den gamme telfonen min mere mellom ladinger. men jeg har forresten hørt mange argumenter mor klattlading da.kanskje myter fra nic batterier som henger igjen. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Er jo disse smarttelefonene som sluker strøm, men dem skulle ha laget en mer effektiv strømsparingsfunksjon. Tenker på en litt mer ekstrem variant av det som finnes i dag. Jeg har diverse telefoner, som iphone, noen HTC'er og nå en Nokia N95. Det skulle gått an å hatt en knapp man trykket på som skrudde av ALT unødvendig på telefonen slik at det _kun_ kan ringes med og sende sms. Ikke 3g, datatrafikk, gps +++. i tillegg skulle deler av skjermen ha blitt deaktivert slik at den bruker mindre strøm. og gjerne bare i gråtoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg