Sundbergc Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Kunne npen tenke seg og tegne opp ett koblingskjema som inneholder 2 stk batterier, en kondensator, 4 forsterkere ( 1 med pass thru), headunit med 3 utganger. høytalere og sub er ikke så viktig i første omgang... Håper noen kunn hjelpe meg med dette. har ikke så mye kompetanse når det kommer til 2stk batterier. Hvordan skal jeg koble strømmen til forsterkerne? og hvordan gjør jeg det med jord? alt sammen og rett i karroseriet? Setter pris på raske svar, russetreff neste helg Hilsen Christian ps (legger ved et skjema, som jeg har tenkt) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du er inne på noe der... Men du må ha en sikring på kabelen mellom batteriene, ved hovedbatteriet, også hovedstrømsbryteren ved batt bak... begge batt må selvsagt jordes. Sikringen mellom stereobatt og forsterkere skal stå så nærme batt som mulig. Jording burde du helst sveise fast et skikkelig feste til, i solid gods... Kondensatoren trenger du ikke, bruk heller pengene på å oppgradere dynamo, og kablene til og fra dynamoen... Så skulle du være i mål Lenke til kommentar
Sundbergc Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Takk! Så du mener altså at jeg bare bør kjøre på med et par sikringer extra...? Kobler alle +-kablene fra forsterkerne samme med en bolt og ringkabelsko og på + polen... samme med de negative, bare at den går direkte til karosseri.... Hvor store sikringer trenger jeg? Bruksbatteriet er på 75 A. Christian Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du må også ha 2 batterier som er like, eller så tar det ene knekken på det andre 2stk optima yellow top feks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå