Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Store problemer med dama, hjelp.

Gjest masd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja . du sier hun er redd for å miste deg. Og blir fort sjalu når du prater om andre jenter. Dette går tilbake på at hun er usikker og har litt dårli selvtillit. Dette skapes som vanligvis gjennom en vanskelig barndom og bygger på dette. Itillegg som du sier i forhold til hennes kontakt med mor og pappa. Så blir hennes kontakt med deg veldig viktig , fordi det blir på en måte til deg hun kan komme seg unna de problemene. Og har noen å prate med .

Ja. :)

Men er det da "OK" at hun holder på som hun gjør? Og at jeg da burde vente til alt har blitt helt toppers, fordi jeg har sett stor forbedring, og jeg ser for meg at vi har en fremtid sammen...Det er bare at noen ganger ser det VELDIG mørkt ut.

Lenke til kommentar
Ja . du sier hun er redd for å miste deg. Og blir fort sjalu når du prater om andre jenter. Dette går tilbake på at hun er usikker og har litt dårli selvtillit. Dette skapes som vanligvis gjennom en vanskelig barndom og bygger på dette. Itillegg som du sier i forhold til hennes kontakt med mor og pappa. Så blir hennes kontakt med deg veldig viktig , fordi det blir på en måte til deg hun kan komme seg unna de problemene. Og har noen å prate med .

Men er det da "OK" at hun holder på som hun gjør? Og at jeg da burde vente til alt har blitt helt toppers, fordi jeg har sett stor forbedring, og jeg ser for meg at vi har en fremtid sammen...Det er bare at noen ganger ser det VELDIG mørkt ut.

Akkurat der fikk jeg inntrykk av at hun bruker deg som støttekontakt, og ikke kjæreste egentlig. Virker som det er støttekontakt ho egentlig trenger. Du vil kanskje bli hos henne fordi det er så synd på henne, men på en annen side, er det verdt det å være sammen med en nutcase? Hvis du virkelig vil hjelpe henne, så bør du oppmuntre henne til å gå på psykologtimer. Hvis ho fikk en dårlig oppvekst og sliter psykisk, så trenger ho fort hjelp for å komme seg ut av den onde sirkelen. Men som sagt, "støttekontakt-forhold" er det første som slår meg når jeg ser slike situasjoner. Hvor den ene personen har dårlig bakgrunn og trenger absolutt en å stole på, mens den andre er den som syns synd på den med dårlig bakgrunn og derfor holder ut. Noen ganger kan medlidenhet forveksles med kjærlighet. Elsker du henne virkelig? Eller syns du egentlig bare synd på henne?

Lenke til kommentar

Du skal også vite at følelser og forelskese gjør personer blind. Man klarer ikke å se ting i perspektiv og se det egentlige bilde. Fordi man undergrave de negative tingene og tenker kun på det positive. Itillegg at uansett hvor vanskelige ting er så klarer man uansett å finne et lys i tunnelen med et håp . Dette er ikke så bra , for da lever man i troen og ikke i nåtiden. Jeg synes du skal se på va andre mener og danne deg et bilde. Og tenke igjennom "Kan det virkelig være slikt ?".

Fordi du er i en fare til å gå inn i en ond sirkel . Det jeg vil si da er at nesten gang det er et problem. Så vil du lete etter det samme lyset i tunnelen. Dette vil gi store humørsvinginger i livet.

Men som sakt , er vanskeli for oss å si va du skal gjøre og få et komplett bilde av deres sak. Jeg i denne situasjonen ville ha gjort det slutt. Men du har jo fått en morro problemstilling , hun har nettop gitt deg en X-box360 elite :p Og så gjør man det slutt rett etterpå , hehe... Ja vrien den der , for hun har egentli slått deg fast i fella nu ;)

Lenke til kommentar

Akkurat der fikk jeg inntrykk av at hun bruker deg som støttekontakt, og ikke kjæreste egentlig. Virker som det er støttekontakt ho egentlig trenger. Du vil kanskje bli hos henne fordi det er så synd på henne, men på en annen side, er det verdt det å være sammen med en nutcase? Hvis du virkelig vil hjelpe henne, så bør du oppmuntre henne til å gå på psykologtimer. Hvis ho fikk en dårlig oppvekst og sliter psykisk, så trenger ho fort hjelp for å komme seg ut av den onde sirkelen. Men som sagt, "støttekontakt-forhold" er det første som slår meg når jeg ser slike situasjoner. Hvor den ene personen har dårlig bakgrunn og trenger absolutt en å stole på, mens den andre er den som syns synd på den med dårlig bakgrunn og derfor holder ut. Noen ganger kan medlidenhet forveksles med kjærlighet. Elsker du henne virkelig? Eller syns du egentlig bare synd på henne?

Ja, det er veldig vanskelig. Elsker henne når ting går bra, er sammen med hun fordi jeg synes synd på ho når ting går dårlig.

Ho er en så blid og god person egentlig, for det vet jeg, og vil ingen vondt EGENTLIG. Tror moren har ødelagt mye, og jeg har sett endel og. Var engang der når moren kom hjem full, så tok ho og heiv tv'en hennes i gulvet så den ble ødelagt, siden dama mi lurte på om ho kunne gå ut av rommet litt(eksempel). Er så mye klikk, ho blir også slått til når morra er sur osv.. Har sagt at ho må gjøre noe med det, men ho orker..For de blir venner dagen etterpå og da er alt "ok".

Er egentlig utrolig tragisk dette her, har hatt en mor med alkohol problemer selv og har gjennom hele livet følt at jeg har måttet passe på ho, og kunne heller ikke i ungdomstiden dra ut med venner osv, fordi jeg var redd for hva ho skulle gjøre. Men har kommet meg videre fra det nå, og bryr meg ikke.

Men så blir jeg sammen med dama mi, og hele problemet dukker opp igjen. Føler nesten at det ikke er meningen for meg å ha det helt perfekt i livet, må nesten bare le av det.

Lenke til kommentar

For å fjerne all tvil: Det finnes definitivt jenter som hensynsløst leker med følelser. Samma faen om hun grein, har selv opplevd en jente som grein fordi hun var så redd for å miste meg (det hun fortalte meg hvertfall), men det gjorde henne ikke til mindre kjerring av den grunn. Ikke tro at jenter ikke kan være råtne, for de kan være jævlig råte som alle andre.

Lenke til kommentar
For å fjerne all tvil: Det finnes definitivt jenter som hensynsløst leker med følelser. Samma faen om hun grein, har selv opplevd en jente som grein fordi hun var så redd for å miste meg (det hun fortalte meg hvertfall), men det gjorde henne ikke til mindre kjerring av den grunn. Ikke tro at jenter ikke kan være råtne, for de kan være jævlig råte som alle andre.

Helt riktig. Fordi det er så ufattelig enkelt. Bare å lese denne tråden f.eks..

Lenke til kommentar

Ja, forstår det. Men ville dere ventet på ho? Føler at alt skal bli bedre når hun får flyttet vekk fra moren sin og blir 1år eldre.. Og at mye av situasjonen har kommet pga oppveksten hennes, og at dette blir ordnet opp i når ho flytter ut osv..

Lenke til kommentar

Skulle tro alle her hadde tatt en doktorgrad i psykiatri slik de uttaler seg bastant.

Det er definitivt mulig at du blir uttnyttet av damen din. Ting kan faktisk tyde på det. men utifra det jeg har lest, er det neimen ikke enkelt å si. Det kan like gjerne være at hun har et litt fucked up syn på kjærlighet, men uansett så er situasjonen du lever i en ganske vanskelig en, som jeg ikke ser for meg at kan fungere i lengden.

Du skriver litt som om du er et offer i denne situasjonen, men allikevel unnskylder du damen din når folk uttrykker seg skeptisk til henne. Så selv om damen din kanskje er et (stort?) problem for deg, hadde det kanskje hjulpet om du hadde gått litt i deg selv. Spør deg selv "hvorfor er jeg egentlig i lag med denne damen?" "Elsker jeg henne, kan jeg elske henne?" "tror jeg at hun egentlig elsker meg?" "Hvorfor lover hun at hun skal slutte å drikke så mye, men er drita allerede neste lørdag?" "Har jeg noe skyld for at forholdet vårt ikke er som det burde være? " osv osv. Etter at du har prøvd å gått igjennom situasjonen din for deg selv, så er det viktig at du finner noe annet å tenke på i noen dager. Det vil klarne deg litt i disse spørsmålene. Så når/hvis du ser ut til å ha fått et litt bedre begrep over situasjonen, tror jeg det beste du kan gjøre, er å prøve å ha en så ærlig som mulig prat med din kjære.

Ingenting av det ovenfor er lett. Og det finnes andre veier å gjøre det på. men hvis du vil ha ærlig svar på dette, må du rett og slett overvinne noen personlige frykter, og kanskje svelge noen store kameler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...