knegg Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hei No skal eg re-installere vista på nytt, av forskjellige grunna. Nya harddisk for ein Og då er spørsmåle og få sette opp raid 1 på dei dedikerte portane (2 stk.) til å kjøre raid 1 på begge 1TB diskane. Hovudkortet eg har: ASUS Då trenger eg veiledning for å komme meg vidare Kor bjynde eg? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Flyttes til hovedkort. Geir Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Alright. Steg 1: Ta ICH RAID driveren (Finnes på HK'ets CD ROM og legg den på ett medium som Vista kan lese av, her er jeg ikke sikker men tror USB minnepenn skal funke. Steg 2: Skru på RAID i BIOS, sjekk HK manualen for mer info om dette. Steg 3: Trykk CTRL + I eller indikert tastekombo når RAID BIOS skjermen kommer opp og lister HD status og deretter sett opp RAIDet. Mer info: http://download.intel.com/support/chipsets...kstartguide.pdf Steg 4: Sett inn Vista platen og boot opp, sørg også for at mediumet med RAID driveren er klart og sjekk om når du har mulighet til å melde ifra til Vista om at du vil legge inn 3 parts driver (Kan være F8 ett kort tidsvindu, har ikke lagt inn Vista siden det er ett alt for frustrerende OS for meg) Steg 5: Pek Vista inn på mediumet med driveren og velg enten 32 Bits RAID driver (Om du har Vista 32 bit) Eller 64 Bits RAID driver (Om du har 64 bit OS) en av de to holder. Steg 6: Installer Vista og RAIDet ditt er da oppe og går. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ooooh. Stikke heim 10 minutt før jobben min slutta å prøva Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Etter all sannsynlighet, har vel vista-dvden allerede denne driveren innebygd, om den inkluderer sp1. Jeg forsøkte å installere vista 64bit på et biosraid (asus p5q pro) med vista sp0, men der måtte jeg legge til driver. Med sp1, trengte jeg ikke det. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Min vista plate har SP1 medfølgande. Vil eg fortsatt trenge å legge ut driveren på ein USB penn? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Våre hovedkort benytter samme type southbridgde* og trenger derfor samme driver. Vista sp1 skal inkludere denne. Det er jo bare å prøve. Etter du har satt RAID-modus i bios og konfigurert arrayet, er det bare å starte opp fra vista-cden. *se http://www.insidehw.com/Reviews/Motherboar...US-P5Q-Pro.html og http://www.digital-daily.com/motherboard/a...intel_p45/print Lenke til kommentar
knegg Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Såg ut som det gjekk greit igår, trenge ikkje å legge til ekstra drivera frå minnepenn. Skal sjekke om data blir skivet over til den andre disken idag. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Slik ser det ut nu: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå