Gå til innhold

[Løst]Sette opp RAID 1 med eit asus hovudkort

knegg

Anbefalte innlegg

Hei

No skal eg re-installere vista på nytt, av forskjellige grunna. Nya harddisk for ein ;)

Og då er spørsmåle og få sette opp raid 1 på dei dedikerte portane (2 stk.) til å kjøre raid 1 på begge 1TB diskane.

Hovudkortet eg har: ASUS

Då trenger eg veiledning for å komme meg vidare :)

Kor bjynde eg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alright.

Steg 1: Ta ICH RAID driveren (Finnes på HK'ets CD ROM og legg den på ett medium som Vista kan lese av, her er jeg ikke sikker men tror USB minnepenn skal funke.

Steg 2: Skru på RAID i BIOS, sjekk HK manualen for mer info om dette.

Steg 3: Trykk CTRL + I eller indikert tastekombo når RAID BIOS skjermen kommer opp og lister HD status og deretter sett opp RAIDet. Mer info: http://download.intel.com/support/chipsets...kstartguide.pdf

Steg 4: Sett inn Vista platen og boot opp, sørg også for at mediumet med RAID driveren er klart og sjekk om når du har mulighet til å melde ifra til Vista om at du vil legge inn 3 parts driver (Kan være F8 ett kort tidsvindu, har ikke lagt inn Vista siden det er ett alt for frustrerende OS for meg)

Steg 5: Pek Vista inn på mediumet med driveren og velg enten 32 Bits RAID driver (Om du har Vista 32 bit) Eller 64 Bits RAID driver (Om du har 64 bit OS) en av de to holder.

Steg 6: Installer Vista og RAIDet ditt er da oppe og går.

Lenke til kommentar

Etter all sannsynlighet, har vel vista-dvden allerede denne driveren innebygd, om den inkluderer sp1. Jeg forsøkte å installere vista 64bit på et biosraid (asus p5q pro) med vista sp0, men der måtte jeg legge til driver. Med sp1, trengte jeg ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...