Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg loading i spill, Crash og lyden "lagger" av og til.

Anbefalte innlegg

Hei..

Har fått et problem nå med PC`en..... igjen.

Hadde seg slik at broren min hadde et problem med harddisken sin, og det ble en del bytting og slikt.

Når vi etterhvert fant ut at hans harddisk var kaputt, begynte min PC å bli treg. Før brukte jeg kanskje 2maks 20 sek på å loade en map i BF1942, nå tar det rundt 2-3min. Samme gjelder COD4, som også resulterer i crash etter 5 min med spilling.

Ikke nok med det, men lyden er også "bugga". Får liksom lag i lyden, vanskelig å forklare den. En sang kan plutselig få en ny vri med noen rare lyder og sangen går litt saktere. Minner faktisk litt om noe fra Matrix ^^

Men anyways, den lyden kommer gjerne under litt jobbing, f.eks om jeg hører på musikk og starter mozilla. Ellers kan jeg si at harddisken absolutt ikke er varm, verken under eller over. CPU`en ligger på 45-50 grader idle, noe som muligens er litt varmt, men ikke veldig. (Ikke vært problematisk før)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de tingene jeg kan tenkte på er, for varmt et eller annet stedd i maskinen, så titt etter støv. kansje du har for mye på harddisken så kansje bruke ett program til og fikse det. og diskfragmentere harddisken, ccleaner er et program og vil bli kvitt en del små ting som etter en stund vil gjøre pc'en tregere, pluss tar opp plass.

Lenke til kommentar

Sjekka temperaturene med HWmonitor nå, og det viser seg at skjermkortet (9800gx2) ligger på 76c (Bare ene kjernen). Kan det være problemet? Ser ikke heelt hvorfor det skulle skape veldig trege loadinger.

OG, jeg har defragmentert harddisken (Bare ène partisjonen, den med systemet og spill på).

Kanskje jeg skal prøve å kjøre virus-scan ?

Edit: Ser faktisk ut til at alt har blitt bedre nå, etter jeg har defragmentert, tweaket XP (Slått av indexering og unødvendinge services) og brukt CCleaner.. Må teste ut litt mer før jeg kan si at noe er fiksa :)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Neida, etter Defrag, Virus Scanning og hyppig bruk av CCleaner, er ennå PC`en treg.

Den eneste forskjellen er at den er randomly treg, og det hjelper gjerne med en restart ;)

Edit: Tenkte "randomly" på den måten at enten starter den og er treg, eller så starter den og er normal. Blir ikke bare plutselig treg :)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...