Applebee Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Hei.. Har fått et problem nå med PC`en..... igjen. Hadde seg slik at broren min hadde et problem med harddisken sin, og det ble en del bytting og slikt. Når vi etterhvert fant ut at hans harddisk var kaputt, begynte min PC å bli treg. Før brukte jeg kanskje 2maks 20 sek på å loade en map i BF1942, nå tar det rundt 2-3min. Samme gjelder COD4, som også resulterer i crash etter 5 min med spilling. Ikke nok med det, men lyden er også "bugga". Får liksom lag i lyden, vanskelig å forklare den. En sang kan plutselig få en ny vri med noen rare lyder og sangen går litt saktere. Minner faktisk litt om noe fra Matrix ^^ Men anyways, den lyden kommer gjerne under litt jobbing, f.eks om jeg hører på musikk og starter mozilla. Ellers kan jeg si at harddisken absolutt ikke er varm, verken under eller over. CPU`en ligger på 45-50 grader idle, noe som muligens er litt varmt, men ikke veldig. (Ikke vært problematisk før) Endret 9. april 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Problemet med lyden er faktisk gått bort av seg selv, men om det skulle oppstå igjen, skal jeg oppdatere lyddriveren Lenke til kommentar
thekiwi Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 de tingene jeg kan tenkte på er, for varmt et eller annet stedd i maskinen, så titt etter støv. kansje du har for mye på harddisken så kansje bruke ett program til og fikse det. og diskfragmentere harddisken, ccleaner er et program og vil bli kvitt en del små ting som etter en stund vil gjøre pc'en tregere, pluss tar opp plass. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Sjekka temperaturene med HWmonitor nå, og det viser seg at skjermkortet (9800gx2) ligger på 76c (Bare ene kjernen). Kan det være problemet? Ser ikke heelt hvorfor det skulle skape veldig trege loadinger. OG, jeg har defragmentert harddisken (Bare ène partisjonen, den med systemet og spill på). Kanskje jeg skal prøve å kjøre virus-scan ? Edit: Ser faktisk ut til at alt har blitt bedre nå, etter jeg har defragmentert, tweaket XP (Slått av indexering og unødvendinge services) og brukt CCleaner.. Må teste ut litt mer før jeg kan si at noe er fiksa Endret 10. april 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Yess! Da ser det ut til at både loade tiden i COD4 og BF1942 forsvant... eller ble drastisk mindre Lyden har jeg heller ikke problemer med Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Neida, etter Defrag, Virus Scanning og hyppig bruk av CCleaner, er ennå PC`en treg. Den eneste forskjellen er at den er randomly treg, og det hjelper gjerne med en restart Edit: Tenkte "randomly" på den måten at enten starter den og er treg, eller så starter den og er normal. Blir ikke bare plutselig treg Endret 13. april 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Quadpost Jeg lurer på om det kan være harddisken? Får I\U-feil i uTorrent av og til, og med tanke på at loadinger er trege er jo kanskje det en antydning til at harddisken jobber for sakte? Endret 14. april 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå