Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internett tilkobling med NextGenTel eller en dag med stabilt og raskt internet.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk montert 16mmbit fra NextGenTel igår og det fungerte strålende.

Mamma sin Acer One slet noe sykt med internettet så det endte opp med at vi prøvde å resette innstilligene i ruteren.

Etter dette virker det som internet forbindelsen og vi står uten internet. Jeg har prøvd å ringe NextGenTel kundeservice men har ikke lyktes pga de har "påskeferie". og de åpner ikke support linjene før på lørdag.

Jeg håper da at med litt hjelp så kan jeg få innternet i løpet av kvelden og slippe og vente til lørdag for å få fikset innternetet.

Routermodemmet (Wlan) heter inteno X5668

Takk for svar :dribble:

Og til de som lurer på hvordan jeg har internett til å skrive dette så er snille naboer med internett en fin ting :thumbup:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt off topic; men ... Nextgentel inrømmer vel på et vis at den Inteno saken ikkje er helt super når dei sendte meg ein ny speedtouch router når eg lurte på hvorfor ADSL linja ikkje kom opp automatisk etter ett brudd... Fikk til svar at "den klarer ikkje alltid å koble opp automatisk ved brudd, vi sender en annen"

Hatt speedtouch router i over ett år på et annet abb. med unntak av funksjonen "tildel offentlig ip til enhet" så har den gjort en helt kurrant jobb, med både internett og IP telefon+TV.

Trådstarter: Fikk du ikkje et gult ark med aktiveringsinformasjon når du mottok router?

Lenke til kommentar

Hei. Takk for bra respons.

Jeg fikk med et gult ark som inne holder "Kundenr", "Aktiveringspassord for ruter", Broadpark brukernavn og passord, "din epost adresse", inn/utgående e-post server.

Det står også at Inteno routeren er ferdig kryptert?, trenger den da å aktiveres?

"brukernavn for ruter".

Datajepp: Når jeg kjører cat 5 mellom laptop og router og bruker"http://10.0.0.1" metoden kommer jeg inn på routeren med standard passorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...