norwaay Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 e det plombe på en 25 hk 96-mod yamaha ?? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Uten at jeg vet noe om denne motoren spesifikt, er jeg nesten 100% sikker på at det ikke e rdet. Plomber er mest brukt på motorer som skal være akkurat 9,9hk. Det er ingen grunn til at det skal være en plombe i en 25hk. Lenke til kommentar
Golito Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 bare feill grizlyx, en får både 25hk med plombe og 25hk som kan bli 30 ved å bytte forgasser.. For denne yamahaen tror jeg imdlertid det er liten sjangse for å finne noen plombe, eller slippe unna med bare å bytte forgasser for å få noe særlig mer hk. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ok, man lærer så lenge man lever. Mener jeg ahr hørt at det stort sett bare var ca 12- 15 hk motorer som ble plombert for å få 9,9. Dette har jo den fordelen at personer under 16 år kan bruke den. Men hva skal fordelen med å plombere en 30 hk motor være? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hvis man har en 30 hk og en 25 hk for salg, er det jo folk som vil kjøpe 25 hk fordi den er billigere. Hva fordelen er for produsent, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Men vis produsenten kan lage en 30 hk, som bare er marginalt dyrere enn en 25 hk, vil jo det være et konkurransefortrinn. Hvis de er like teknisk er det jo rart at produsenten selger den ene motoren billigere. Det er jo ikke noe avgifter å snakke om heller. Siden staten her liker å melke folk for penger tviler jeg på at avgiftene er så mye høyere noen andre steder heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå