Gå til innhold

Risikabelt å kjøpe brukt?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å kjøpe meg et digitalt speilrefleks snart, og driver å leser i tråder som omhandler dette.

Men det slår meg at det er få som sier noe om brukthandel. Er det slik at det anbefales å kjøpe nytt utstyr? Om det blir behandlet pent, så kan ikke jeg se for meg noen ulempe med å kjøpe brukt, såfremt man ike blir lurt. Noen innvendinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også kjøpt mye brukt, også digital speilrefleks(D200). Nå har jeg kun handlet brukt fotoutstyr gjennom bruktsidene til foto.no, og har bare positive erfaringer med de handlene jeg har gjort.

Personlig ser jeg aldri etter brukt utstyr på finn.no, da jeg vet enkelte har blitt lurt her.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt noen brukt kameraer både på foto.no og finn.no. Skulle gjerne kjøpt mer gammel moro da jeg liker å prøve nye ting, men dessverre overpriser folk utstyret sitt ganske mye.

Vet ikke om du har hørt om markedspris, men om det er din generelle oppfatning at bruktutstyret er overpriset så er det kanksje noe med din betalingsvillighet ettersom annonsørene trolig blir kvitt utstyret sitt i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt noen brukt kameraer både på foto.no og finn.no. Skulle gjerne kjøpt mer gammel moro da jeg liker å prøve nye ting, men dessverre overpriser folk utstyret sitt ganske mye.

Vet ikke om du har hørt om markedspris, men om det er din generelle oppfatning at bruktutstyret er overpriset så er det kanksje noe med din betalingsvillighet ettersom annonsørene trolig blir kvitt utstyret sitt i de aller fleste tilfeller.

Blir han kvitt utstyret sitt til denne prisen så er det vel bare kjøpere som deg som tror at dette er et kupp: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16887670

Lenke til kommentar

Jeg er en entusiastisk amatør som har kjøpt fotoutstyr brukt.

Jeg forsøker å finne selgere i kjøreavstand, så jeg kan se/prøve før jeg kjøper, eller selgere med god "salgshistorikk". Videre har jeg kjøpt bare med original kvittering, sånn at varen fortsatt er under garanti. Jeg har også fulgt med på prisnivået på spesifikke varer i forkant, sånn at jeg vet at jeg betaler en OK pris.

Er kanskje litt overforsiktig, men som nybegynner er jeg potensielt lett å lure... :whistle:

Lenke til kommentar

Markedspris er det som markedet er villig til å betale og hvis potensielle kjøpere ikke tar seg tid til å finne reell markedspris,så blir brukt fotoutstyr solgt/kjøpt til en overpris.Og når bruktprisene er høyere en nypris vil jeg karaktisere det som overpris og sannsynligvis alle andre her på forumet mene det samme som har et lite snev av kunnskap.

Det med betalingsvillighet har vel sin grunn at man ikke vil betale en overpris for produkter og ikke at man har råd eller ei,Skal ikke mye sunn fornuft til for og forstå at det er lurere og kjøpe tilsvarende produkt nytt med alle fordelene et nykjøp gir enn og kjøpe brukt til samme pris.

Vet ikke om du har vært innom emnekategorien Kupp / luringer / rariteter på bruktmarkedet,ta deg en tur innom der så forstår du hva vi mener.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...