Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mobil USB nettverk --> Ethernet nettverk

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite "problem" som jeg prøver å løse. Jeg skal snart flytte til Brunei, hvor bredbånd ikke er utbredt på samme måte om i vesten. Nå har jeg, etter langt og lenge, funnet ut at det finnes mobil bredbånd i Brunei. Man kan kjøpe et usb modem (av typen telenor moibl bredbånd), sette inn et sim kort og deretter koble den til en laptop/pc og få bredbånd. Dette er vel og greit, men jeg har en nettverksoppsett hjemme som jeg gjerne vil beholde. Jeg har en NETGEAR ruter som kobles til en swtich, og derifra er det tilsammen 12 nettverks enheter (3 pc'er, IP telefon, nettverks printer, NAS, etc) som er koblet opp. I tillegg bruker jeg trådløs nettverk direkte fra NETGEAR ruteren for å koble til andre enheter (Wii, media box, Wifi telefon, XBox). All IP oppsett fungerer ganske genialt, og de vil jeg gjerne beholde.

Oppsettet nå (med bredbåand i UK) er at telefonkabel går inn i NETGREAR ruteren og ut kommer en ethernet kabel med bredbånd i.

Tanken min var følgende: jeg ser etter en enheten som jeg kan koble mellom mobil USB enheten og NETGEAR ruteren slik at internett tilgang fordeles over hele nettverket og oppsettet forblir den samme. Kanskje en eller annen form for USB to ethernet konverteerer. Jeg er ikke helt sikker på om dette en et oppsett som lar seg.

* Mobil bredbåndsruter: USB tilkoblingen tilkobles en "boks" som konverterer til en RJ11 kobling (altså, en telefon kabel)

* Fra RJ11 kobles den direkte inn NETGEAR ruter

* NETGEAR ruter user and password authentication må da fjernes siden dette allerede har skjedd i mobil bredbånd USB enheten

Er dette mulig? Jeg vet ikek engang hva jeg skal lete etter. Har funnet noen linker til ISB --> ethernet konverterere, men er ikke sikker på om det er den rette løsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...