itwiz Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Dette skjer når jeg kjører slett funksjonen. Leverandøren blir slettet men jeg sitter igjen med denne feilen. Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
explosif Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Dette skjer p.g.a du forandrer størrelsen på listen ved å slette en entry, derfor kaster foreach en exception (sikkert noen som kan forklare dette bedre enn meg.) Såvidt jeg vet må du samle hva du vil slette til etter foreach loopen. Endret 9. april 2009 av explosif Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Som explosif sa... Ta vare på nummeret gå ut av for-løkka og slett... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Er noen ting her, ikke bruk ArrayList, bruk List<T> istedet. Ikke bruk Convert.ToInt32, cast istedet, det fører til at compileren kan lage bedre runtime kode og øker ytelsen til programmet. For å slette items i en collection må du som nevnt tidligere slette dem utenfor en foreach løkke. eksempelvis: var lst = new List<int> ( new int[] {1, 2, 3, 4, 5, 6, 7}); var rem = new List<int>( new int[] { 5, 6 } ); rem.ForEach( item => { lst.Remove( item ); } ); Lenke til kommentar
itwiz Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Løste problemet med en break Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå