kip Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 hva menes med ping?? Har både hørt og lest det flere ganger her på forum.... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det er en kommando du vanligvis bruker for å feilsøke i nettverk... Trykk start->kjør->cmd(W2k og XP) der kan du prøve å skrive ping www.vg.no. Da skal du få opp IP'en til www.vg.no og du skal få svar fra den. Prøver du f.eks ping jallamann vil du ikke få svar, fordi det ikke er noe som heter "jallamann" i DNS. Håper dette hjalp deg litt? Lenke til kommentar
sBn Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det er hvor mange millisek. det tar for signalene og nå frem og tilbake mellom to maskiner desto kortere desto bedere Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 "Ping" dreier seg kort sagt opp nettverkshastighet og trafikk-flyten. Når du sender en "ping"-kommando til en IP-adresse, så sier du liksom "hei, dette er meg, er du der?" - så svarer den maskinen/e.l. "ja, jeg er her". Så måles tiden det tok. Ping brukes mye i bla. multiplayer/onlinespillings-sammenheng, da lav ping betyr god forbindelse, mens høy ping betyr treg forbindelse. Correct me if I'm wrong! Lenke til kommentar
kip Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Det er en kommando du vanligvis bruker for å feilsøke i nettverk... Trykk start->kjør->cmd(W2k og XP) der kan du prøve å skrive ping www.vg.no. Da skal du få opp IP'en til www.vg.no og du skal få svar fra den. Prøver du f.eks ping jallamann vil du ikke få svar, fordi det ikke er noe som heter "jallamann" i DNS. Håper dette hjalp deg litt? Takk for hjelpen.... nå skjønner jeg! Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 "Ping" dreier seg kort sagt opp nettverkshastighet og trafikk-flyten. Når du sender en "ping"-kommando til en IP-adresse, så sier du liksom "hei, dette er meg, er du der?" - så svarer den maskinen/e.l. "ja, jeg er her". Så måles tiden det tok. Ping brukes mye i bla. multiplayer/onlinespillings-sammenheng, da lav ping betyr god forbindelse, mens høy ping betyr treg forbindelse. Correct me if I'm wrong! For å presisere litt så har ikke ping tiden (nødvendig vis) med selve hastigheten det tar f.eks å laste ned, men responstiden fra det tar til du sender en kommando til du får svar, noe som er viktig for b.la spilling! (Raske bevegelser) Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Jo lavere ping, jo bedre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå