Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]homofil legning betyr vanskelige problemstillinger

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg er en gutt/mann på 23 år som har visst at jeg er homofil siden barneskolen. Ute av skapet som 18 åring og ikke vært noe problem. Hittil..

Høsten da jeg skulle begynne i 3.klasse på barneskolen, så kom det et nytt kull med 1.klassinger. Det var en gutt der som jeg la ekstra merke til. En gutt jeg virkelig ville bli kjent med. Uten hell, så fikk jeg aldri noe spesielt kontakt med den interessante gutten. Ett år senere så var det tid for å begynne i 4.klasse. Jeg var 9 år. Nytt år med nye muligheter! Tok til meg mulighetene som kom opp og ble endelig kjent med den gutten jeg alltid ville ha kontakt med. Endelig! En smilene, omsorgsfull og en kjempe snill gutt. Hjertet mitt begynte å slå hardere for hver gang jeg så han på skolen. Jeg.. Hadde blitt forelsket. Forelsket i en gutt! hva gjør man med det? Jeg ville aldri si hva jeg følte. Jeg visste ikke hva forelskelse var. Eneste jeg visste var at jeg var psykelig opptatt av denne gutten. Ville være sammen med han hele tiden. Årene gikk og jeg ble mer og mer forelsket i han. Visste ikke hva jeg skulle gjøre av meg. Jeg kunne verken si det eller fortelle om min legning til noen. Følte at det var tabu. Homo var et skjelsord og dessverre, et skjelsord som forsatt er i bruk.

Det som alltid var problemet var at jeg alltid ble stuck med kameraten til denne gutten. Jeg fikk alltid mest kontakt med kameraten og ikke han jeg virkelig ville ha ordtlig kontakt med. Det var først på u.skolen jeg turte å spørre han jeg elsket i mitt liv om vi skulle finne på noe etter skolen. Men på skolen og ellers i fritiden, så var det kameraten jeg alltid fikk best kontakt med. Tenkte hele tiden at det var vel bare typisk meg. At jeg aldri får ordtlig kontakt med de jeg vil ha kontakt med.

Etter videregående så var jeg både venner med han jeg var forelsket i og kameraten hans. Det var bare at han jeg alltid hadde vært forelsket i fikk dame på videregående, så følelsene mine hadde gått sakte men sikkert bort. Grunnen for at jeg mistet følelsene var at det ikke var noe mer håp. Hadde endelig fått svar på det jeg ville vite. Var han homo eller ikke? Kunne han i det minste være bifil? neppe. Han er uten tvil heterofil.

Men så skjer det noe rart. Jeg blir forelsket i kameraten. I en voksen alder, så ser man på en person på en helt annen måte enn det jeg gjore før. Personligheten hans er ikke til å måles med alle de andre guttene. Han har den beste personligheten jeg noen gang kommer til å møte på. Som da i tillegg gjør han kjekkere og kjekkere. Nå finner jeg ingen som er kjekkere enn han. Nå har han blitt det nye offeret :)

Jeg så på "The hottie and the Nottie" i går, da han sier helt på starten. Grunnen for at han aldri klarer å være i et ordtlig forhold er fordi han forsatt er forelsket i ho Christina. Det samme tenker jeg nå. Jeg kommer ikke videre i livet mitt pga av de to. Jeg har aldri vist noe spesielt interesse for kameraten til han jeg først var forelsket i, men etter jeg fikk vite at han var hetero, så ga jeg like mye interesse til begge. Er som jeg kanskje alltid hadde likt kameraten i alle år, men aldri gitt meg selv muligheten å bli ordentlig kjent eller se alt fra han sin side. Alle de gangene jeg ble "stuck" med han. Som sagt, så har jeg alltid drømt om å være sammen med gutten jeg først ble forelsket i på barneskolen eller kameraten.

Mitt problem er følgene. Jeg har veldig lyst til å fortelle hva jeg føler for han og fortelle alt sammen. At jeg først ble forelsket i kameraten hans på barneskolen og etter som årene har gått, nå han. Jeg klarer ikke date andre gutter eller komme meg videre her i livet før jeg vet om han er homo eller hetero. At det aldri kan skje noe imellom oss. At jeg bare må komme meg videre.

Så hva tenker dere? fortelle det eller bare ha følelsene inne for å evt ikke ødelegge et venneforhold?

Endret av ZipWritE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det hadde vært greit. Men jeg henger ikke i en fast vennegjeng, men har forskjellige venner spredd rundt :) Og det er bare guttevenner i den "gjengen" han jeg liker er i, så blir litt vanskelig å sjekke forholdet med å få en annen person til å snakke med han.

Dessuten, så lurer jeg på hva slags legning han har. Han har aldri hatt dame i sitt liv. Så enten har han store problemer med å komme ut av skapet, hetero eller så er han bare veldig tilbakeholden.

Så må nesten høre med han personlig i edru tilstand for å sjekke ut dette her. Dessverre.

Endret av ZipWritE
Lenke til kommentar

Takk for det :)

Har lyst, men vet ikke om jeg tør og vet heller ikke hvordan stemningen blir. Om det er "verdt" å ødelegge det vi allerede har. Dessuten, når han får vite det så får han første jeg likte vite om det. Så er et virkelig vanskelig valg. Men man begynner virkelig å gi litt F, men samtidig tenke seg om to ganger.

Og en annen ting er om jeg vil vite det eller ikke. Orker jeg nederlaget med å høre direkte fra han at det aldri kan skje noe? Så det spiller også inn. Ikke lett :)

Lenke til kommentar
Takk for det :)

Har lyst, men vet ikke om jeg tør og vet heller ikke hvordan stemningen blir. Om det er "verdt" å ødelegge det vi allerede har. Dessuten, når han får vite det så får han første jeg likte vite om det. Så er et virkelig vanskelig valg. Men man begynner virkelig å gi litt F, men samtidig tenke seg om to ganger.

Og en annen ting er om jeg vil vite det eller ikke. Orker jeg nederlaget med å høre direkte fra han at det aldri kan skje noe? Så det spiller også inn. Ikke lett :)

Alle har det jo sånn da. Det ville vært akkurat likens om det var jenter det var snakk om. Eneste jeg kan si er at om du ikke prøver så vil du gå å lure resten av livet ditt, klisjeeeee, men sant ;)

Lenke til kommentar

Endelig en problemstilling med fornuft i!

Punkt en vil jeg si er å finne ut med 100% sikkerhet hvor legningen til kompisen din ligger hen. Personlig hadde jeg ikke dumpet en kompis om han hadde fortalt meg at han var forelsket i meg, men ting hadde vert weird ganske lenge etterpå. Andre kompiser jeg har vet jeg hadde skyvd vedkommende ut i vinterkulden og forsiktret seg om at han ble liggende der til han var gjennomfrossen og begravd i permafrosten. mao, du trør i et minefelt.

Det er for de fleste ukomfortabelt nok at en av motsatt kjønn faller for dem nårde ikke kan gjengjelde følelser. Legg så til at homofili er, fremdeles for de fleste, noe rart og halvfarlig. Legg disse to følelsene sammen og du ligger an til å tryne vennskapet ganske så solid.

Så, sålenge du er ute av skapet, og det aksepteres glatt av dine venner og din familie, så har du som nenvt bare et hinder. nemlig kompisen din sin legning. passer den sammen med din, så crash and burn. Eneste måten en kommer seg videre på her i livet.

Lenke til kommentar

Ja, det er det. Jeg trur han vil godta det. Han er en veldig rolig, snill og omtenksom person, men alle har sin synspunkt på ulike deler uansett om man er utadvent eller tilbakeholden og rolig. Jeg er ganske sikker på at jeg får et nei. Men trenger å høre det neiet for å komme meg videre.

Kunne jeg bare vite med 100% at han var hetero, så hadde dette ikke vært noe problem eller at vi forsatt ville vært venner etter samtalen og det ikke ble alt for rart mellom oss. Ser det litt fra han sin side.

Håper han tar det som et kompliment. At jeg er så åpen og han vet hvor han har meg henn. Enn at det er ekkelt, rart og kvalmt.

I tillegg så er det hvordan man skal gå frem. Og det er aldri noen bra tidspunkt. Skal jeg si det, så har jeg bestemt meg for å si det i edru tilstand.

Hvordan ville dere alle reagert om venn av samme kjønn hadde sagt at han/hun var interessert i deg? :)

Endret av ZipWritE
Lenke til kommentar
Hvordan ville dere alle reagert om venn av samme kjønn hadde sagt at han/hun var interessert i deg? :)

Blitt paff, stemingen hadde blitt rar gasnke så lenge (den har blitt pokker meg så rar nok når venninner ar gjort det samme...) og så hadde jeg gått "med ryggen mot veggen" ganske så lenge. Vennskapet hadde på sikt bestått, men hadde vert et smårart vennskap til han hadde funnet seg en fast type.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke reagert noe særlig, blitt litt paff der og da, men sikkert spurt om jeg kunne ringt for en blowjob på fylla, med en spøkefull tone vel å merke. Jeg vil antar og tror at folk reagerer forskjellig på slik.

Jeg hadde òg tatt det som et gedigent komplimang, for det er jo det faktisk er :)

Lenke til kommentar

Her er det to forskjellige meninger :) takk for tilbakemelding. Trur de fleste av oss godtar folk slik dem er og det er ikke noe man kan noe for. At man får følelser for en annen person uansett kjønn. Så i mitt perpektiv, så hadde jeg godtatt og snakket med personen som evt hadde likt meg uten å få noen rare følelser. Men selv må jeg påstå at jeg er en god lytter og vil høre ut personen uansett problemstilling.

Forteller jeg det, så skal jeg vidreføre hvordan det gikk her på forumet etterpå. :)

Lenke til kommentar

Det man ser til homofili er at det blir mer og mer akseptert innenfor våres kretser og miljøer jo eldre man blir. Fordi det er normalt å være homo og hetro. Vist en av mine 5 beste kompiser kom til meg å sa at han var homo og forelsket i meg. Så vil jeg blitt paff akkurat der og da. Men på tanke den ryggraden våres vennskap har så ville det ikke blitt et problem. Siden vi kommuniserer bra med hverandre. Jeg er 21år.

Hadde blitt verre for meg vist det var noen jeg ikke kjent så godt. Da ville jeg blitt litt redd og usikker på hva han ville gjøre. Fordi jeg vil ikke bli utsatt for noe slikt, lissom dritings på byen og lurt til sengs er slik noen av oss tenker.

Jeg har noen homofile kompiser og dem klarer seg fint. Veldi flotte personer og hyggelig. Viktig å være varsom og få fram budskapet på en riktig måte. Slik at det ikke blir misforståelser.

Jeg synes du skal få sjekket med han du liker om han er homo. For er som dem sier. Vist du ikke gjør det så vil du tenke på det resten av ditt liv. Og uansett hvordan det går så vil du være en erfaring rikere. Jeg ville brukt en wingman til å funnet ut dette for meg. Vært lettere. Men du må bare bruke de alternativene du har og gjør det beste ut av det.

Lenke til kommentar

Hei hei :) Jeg har da vært i denne situasjonen, ei venninne fortalte meg at hun er forelsket i meg. Jeg visste at hun var lesbisk og jeg har ingenting i mot det, vi er alle mennesker uansett legning! :) Men jeg er da hetro (noe hun visste), men jeg syns det var greit at hun fortalte det til meg, og sa det at jeg syns det var veldig tøft gjort at hun tørte å si det til meg. Selvfølgelig så var det litt merkelig stemning mellom oss i begynnelsen når vi var alene, men det gikk over og nå har hun fått seg dame ;)

Tenkte bare jeg skulle fortelle det og lykke til hvis du forteller det til han :)

Edit: Må legge til at hun er 22

Endret av Malteaser
Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldingene jeg har fått! :) Bra svar fra alle med litt forskjellige synspunkter. Kommet frem til konklusjon at jeg ikke har noe å tape. At de fleste godtar det og hvis ikke, så er det ikke en venn å spare på uansett. Jeg kommer ihvertfall videre med livet mitt om jeg skulle fått et nei eller ja. blitt godtatt eller ei.

Da står det bare igjen å fortelle det og se hvordan det går. Få det ut av verden og komme seg videre. Nå er det snart sommer og sol, så kan se fram til det uansett hvordan det går. Som jeg har nevnt tidligere, så er jeg ikke i en fast vennegjeng, men venner her og der. Så slipper heldigvis å sitte i en klein situasjon der vi måtte ha omgått hverandre hele tiden :)

Skal fortelle hvordan det gikk den dagen jeg skal si det :) Alt ordner seg til slutt som jeg pleier å si :) Bare negativ til det motsatte er bevist når det kommer til meg selv :)

Lenke til kommentar

Først og fremst; for en utrolig interessant problemstilling! Som sagt er det veldig viktig å trå varsomt. Jeg - som er en veldig uformell person - ville blitt ytterst smigret om en av vennene mine sa han var forelska i meg. Helt ærlig må jeg si at jeg ville blitt stolt. For hva er vel ikke mer mandig enn å bli likt av både kvinner og menn?

Ang. det å fortelle kompisen din det, så ser jeg ikke helt grunnen til å gjøre det i edru tilstand. Hvis du er 100% ute av skapet som homoseksuell, og de fortsatt anerkjenner deg som en av vennene deres, så er du jo helt klart akseptert som den du er. Da er det veldig greit om du i litt beruset tilstand forteller at du "liker han". Evt. kan du bare prøve å kysse han, gi han en kos eller liknende, og sjekke reaksjonen. Hvis du er brisen(så du lukter alkohol), og later som om du er full, så kan umulig et kyss 1on1 være noe problem. Har selv en kompis som har prøvd å kysse meg i fylla, og jeg ble ikke sur eller noe slikt for det. Vi er fortsatt gode venner. Fylla har skylda er faktisk et av de mest brukte ordtakene i mitt vokabular, så du kan jo godt bruke det du og!

Bare så det er sagt, så er det stort av deg å i det hele tatt komme ut av skapet. Hadde jeg være homoseksuell, så ville jeg aldri i verden kommet ut med det, ettersom jeg da ville mista vennene mine. Greit nok, det er trangsynt av dem å være slik, men sånn er det bare. Om de i det hele tatt snakker med deg etter du kom ut av skapet, så har du absolutt et godt utgangspunkt! Jeg ber deg ikke være feig eller noe slikt, men for vennskapets skyld kan det nok være enklest å prøve på noe mens det er alkohol med i bildet :) Lykke til, og gi oss tilbakemelding på hvordan det går!

Lenke til kommentar

Takk for at du synes det er en interessant problemstilling. Og ja, det er en situasjon jeg helst kunne holdt meg foruten :) hehe.

Ja, jeg vet at fylla funker ganske bra. Slik jeg kom ut av skapet og ikke minst få seg litt. Fylla har skylla til mye rart. Men tenkte jeg for en gang skyld skulle ta det i edru tilstand da jeg får så sinnsykt fylleangst dagen derpå. Så jeg trur jeg hadde kviet meg litt i senga dagen etter og smørt ansiktet dypt ned i puta.

Dessuten ville jeg aldri gjøre noe en annen person ikke liker. Greit å skylde på at jeg var full, men trur det hadde blitt større reaksjon dersom jeg hadde gitt han et kyss og samtidig, så trur jeg han er hetero. Men usikker.

Men for se når jeg skal si det. Er aldri noen tid som passer føler jeg. Så gruer jeg meg så mye at jeg ikke "finner noen tid" for å si det :)

Hadde vært mye bedre om han kom til meg hvis han følte det samme :) hehe. Hadde vært mindre stress for meg.

Men uansett, så skal jeg si hvordan det gikk her på forumet :)

Endret av ZipWritE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...