Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Teste seg for alle kjønnsykdommer?

Gjest Guest_bob_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_bob_*

Jeg hadde ubeskytta sex med en litt løs jente for noen uker siden. Jeg visste fra før at hun "går litt rundt", men dum som jeg var så droppa jeg kondom. Etter sexen lå vi i senga og pratet. Da sa hun at hun hadde blitt voldtatt noen måneder tildligere...

Dette er noen uker siden nå, og jeg har ikke merket noe på pikken, men klarer ikke la være å bekymre meg. Går det an å gå til legen og bare spørre om han gidder teste meg for alle kjønnsykdommer på en gang? Hvor mye koster noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å kontakte legen din og siat du vil ha en test for seksuelt overførbare sykdommer. Hvor mye det koster vet jeg ikke, men tror ikke det er allverdens dyrt.

Når du drar dit så må du avgi urinprøve og blodprøve, og så får du svar om en ukes tid.

Lenke til kommentar

Skal du testes for alle sykdommer, så må du ta urinprøve, blodtprøve, og legen må putten en Q-tip inn urinrøret. Men du får snakke med en lege hva som er nødvendig å sjekke seg for, klamydia er det vanligste å sjekke seg for, den opptrer gjerne også uten symptomer.

Lenke til kommentar
Trodde ikke det gikk an å teste seg for alt jeg?

Herpes f.eks?

Jo, det kan man. Det finnes sogar flere typer tester for nettopp HSV-2. Men det er en viss sjanse for falske negative. Sjansen er avhengig av testmetodikken man bruker. Legen burde kunne opplyse deg om detaljene.

Lenke til kommentar

Jeg bruker å teste meg regelmessig bare for sikkerhetskyld med jevne mellomrom. Er nok lurest det om man er seksuell aktiv. Dog ble litt freaket ut når de måtte ta hiv testen på nytt 3 ganger over en periode på 3 måneder før de endelig fant ut at den var helt negativ :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...