Grievdus Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Litt dumt spørsmål, men hva er kryptert mail? og hvordan kan man evt skaffe seg det? Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Vanlig mail blir sendt i klartekst, dvs. at det er svært enkelt å sniffe trafikken og se hva du skriver i mailen. Med kryptert mail krypteres mailen du sendes slik at bare en med riktig dekrypteringsnøkkel klarer å lese den. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 takk Vet du hvordan jeg kan skaffe meg det? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 ett stort problem er jo at de som sender til deg også må kryptere for at det skal ha noe nytte, og de som tar imot må dekryptere det du sender. altså ikke så enkelt å få til som det kanskje høres ut som... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 hushmail.com så finner du det. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 ok, jeg vill sjekke det. spør her om jeg har flere spørsmål Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Et godt sted å starte er HER. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Bruker du en epostklient som Evolution(GNU/Linux), Kontact(GNU/Linux) eller Thunderbird(multiplatform) skal det være enkelt å sette opp PGP-kryptering av epost. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Takk, jeg skal sjekke det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå