robiwan Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg lurer på hvor mye det er vannlig å betale for en liten bedrift for å få lagd web-side. Siden er veldig enkel å lage og skal bli lagd av en ufaglært person. Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Vet ikke helt, men tror det er vanlig med 500++kr timen eller pakkeløsninger til noen tusen. Mulig jeg kan lage siden for deg endel billigere enn de etablerte webdesign selskapene. Jeg har drevet mye med webdesign og har også kompetanse innen Php og MySql hvis du skulle ønske litt mer avanserte funksjoner på siden som f.eks. en administrerbar nyhetsfunksjon, gjestebok, ol. Ta gjerne kontakt på [email protected] Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Lager gjerne en side for deg for 300, jeg.. :smile: Nuvel. Ser enkelte webdesigner-firma tar oppi 2000-3000 bare for designet. Jeg må si at den prisen for meg virker hinsides all fornuft. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Ser enkelte webdesigner-firma tar oppi 2000-3000 bare for designet. Jeg må si at den prisen for meg virker hinsides all fornuft. Vel hvis man faktisk skal leve av det (og betale moms, skatt, kontorlokaler, ORIGINAL programvare etc...) så er det jo galskap for et firma å ta mindre. Husk at de skal ha lønn også når de er i møte med kunden (og i reisetiden til kunden) og for å sende korrektur/forslag frem og tilbake i tillegg til selve designjobben. Og man betaler jo også for at vedkommende faktisk har utdannelse innen design og vet hva som fungerer sammen når det gjelder farger/tekst/bilder. Med tanke på alle de stygge firmasidene som er laget av glade amatører tror jeg at det for mange kan være vel anvendte penger å legge noen tusenlapper i det visuelle. Lenke til kommentar
espanos Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Priser i byrå-verdenen varier på kreativt arbeid og produksjons arbeid. Det kreative som oftest med en høyere timepris (ikke uvanlig med rundt 900-1000kr/timen), produksjon ligger noe lavere (500-600/timen). Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det finnest nok av folk her inne som gladlig tar jobben for mindre enn halvparten enn det et profesjonelt web-design firma tar. Synest du burde ta noen av de tilbudene her på alvor jeg! :wink: Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Synest du burde ta noen av de tilbudene her på alvor jeg! :wink: Det synes jeg og :wink: Lenke til kommentar
reactor Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Nei... Selv om du er en "ufaglært" person skal du da ikke ta 300 kr eller rundt der for en hel webside, det er helt uhørt!!! Enkel grunn: Det ødelegger markedet! Det finns nok av eksempler på at folk på utplassering/studenter osv. vinner en budrunde mot webdesign-firma pga. av at de selvfølgelig ikke kan by under 500 kr for et helt prosjekt. Webdesign koster, og det er det mange gode grunner til. Det koster å ha folk med kompetanse til å gjøre det, maskinvare og programmer koster også litt. Kreativt arbeid er alltid temmelig kostbart, men det er allikvel ikke så mye når man tenker på den potensielle markedsføringsverdien en god webside kan ha. Klart dere kan forsvare det med at dere trenger referanser osv, men allikevel. Dersom du synes du er god nok til å selge websider i utgangspunktet bør du legge listen litt høyere enn 300 spenn for alt sammen. 200-300 kr i timen bør man iallefall ha - selv som "ufaglært". Regn på antall timer prosjektet vil ta og gang det med en timespris. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det finns nok av eksempler på at folk på utplassering/studenter osv. vinner en budrunde mot webdesign-firma pga. av at de selvfølgelig ikke kan by under 500 kr for et helt prosjekt. Enig med deg. Selv de minste web-design-firmaer med bare 2-3 ansatte har så godt som alltid minst en person som er grafikk/designguru og en som er ekspert på det tekniske. Å lage en funksjonell og teknisk proff side hjelper lite hvis den ikke ser bra ut, på samme måte som en designmessig lekker side faller igjennom hvis den ikke holder mål teknisk. Er ikke i tvil om at det er mange dyktige mennesker rundtomkring men å være designer handler mye mer om å se / vite hva som fungerer godt sammen enn bare å være dyktig i Illustrator/Photoshop. Det er som regel gode grunner til at 9 av 10 sider laget av profesjonelle ser mye bedre ut enn sider laget av en bra amatør - ordentlig utdannelse i design blant annet... Det er forøvrig en skam (og totalt uforståelig) at firmaer som bruker titusener (eller mye mer) i året på brosjyrer / produktark / annonser / annet salgsmateriell teller på knappene og skal ha gjort hele jobben for et par tusenlapper når de skal lage en webside som både har mye lenger levetid og potensielt når ut til mange flere enn det noen tusen brosjyrer gjør. Men dette henger vel litt sammen med holdningen til digitale ting generelt (ikke for å starte den vanlige diskusjonen om nedlasting av programvare, spill og musikk....). Så lenge det ikke er snakk om et fysisk produkt man kan ta/føle på så tror mange at det liksom ikke verdt noe selv om det ligger mye jobb bak og dermed ikke interessant å betale noe særlig for det. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg lurer på hvor mye det er vannlig å betale for en liten bedrift for å få lagd web-side. Siden er veldig enkel å lage og skal bli lagd av en ufaglært person. Hva slags firma? Hvor "stor" skal siden være? Målgruppe? Har dere tenkt på litt mer avanserte funksjoner? Fortell litt mer om hva du vil ha så blir det enklere å fastsette en pris. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvis PiRANhA er villig til å hjelpe deg, robiwan, burde du satse på han. Han har über peiling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå