gangerolv91 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Howdy godtfolk Har i de siste månedene samlet opp en del teite og irriterende problem på pcn som jeg foreløpig ikke har funnet ut av selv. Håper nå på litt assistanse av folk som er mer kvalifisert enn meg selv: Første spørsmål Reformaterte pcn før juletider 2008. Brukte en XP Pro. 2001 versjon for windowsen (en versjon som er eldre enn pcn selv, er det dumt?). Har fått til det meste, men sliter fortsatt med noen oppdateringer som f.eks: Usb driverne. De er ikke "oppdatert" til 2.0 som de egentlig var bygd for. Noen som kan hjelpe der eller har freeware som kan oppdage uoppdaterte drivere etc? Fant noen betalingsprogram, men håper jeg slipper det. Andre spørsmål Sitter midt i et spill (Dead Space 2008) og idet jeg skal gå løs på en stor stygg sak et stykke ut i spillet så låser ALT seg. Jeg kan laste opp spillet, spille i alt fra 30-200 sekund før alt fryser og ingenting fungerer. Må bare bruke svenskeknappen. Dette skjer gang på gang på gang Det er en viiiiss sannsynlighet for at det ikke er 100% originalt spill, kan det ha noe med saken å gjøre? En eventuell patch etc jeg kan installere? Tredje spørsmål (midtveis nå, ikke mist motet) Maskinen min beatboxer av seg selv. Ja, beatboxer. Har en videofil, men får ikke lov å laste den opp verken i original format eller winrar, men sender gjerne på e-post om noen vil hjelpe med dette. Dette problemer dukker opp under avspilling i iTunes. En lignende hendelse som også skjer i iTunes er at av og til stopper musikken opp og all lyd på pcn. Jeg kan ikke trykke "play" knappen på noen audioprogrammer(f.eks. winamp/itunes), noe som får meg til å tro at det er noe inne i selve pc`n som er feil og ikke speakerne. Det løser seg som regel av seg selv på 5 minutter, men er utrolig irriterende når det skjer. Fjerde spørsmål Løsningen på dette er kanskje i sammenheng med spørsmål 3, og er egnetlig det mest frustrerendes av de alle. I fjor høst invisterte jeg flere tusener i studioprogrammer til pcn. Jeg har per idag Sequal og Reaper som DAW, Sequel mest brukt. Jeg har et ekstrent PreSonus audiobox usb lydkort, Waves gtr solo som ampsimulator i tillegg til sequel og et aktivt monitorpar av merke Icon. Det som skjer her er heller mystisk. Lyden moduleres rett og slett av og til. F.eks jeg brukte monitorene gjennom lydkortet for å spille av musikk. Plutselig kom det en skarp skrapelyd, og all lyd ble høynet flere toner. Det motsatte har skjedd også, at lyden har blitt mørkere. Dette har også skjedd med musikk jeg selv har spilt inn via gitaren min. Har også slitt litt med avspilling. Skulle spille av en .mpeg fil i Reaper mens jeg spilte inn solo ved Gtr solo. Dette lot seg ikke gjøre siden sporet hakket noe hinsides (i tillegg til at sporet modulerte fra D-dur til E-dur som i nevnt problem over) Femte spørsmål Her forventer jeg egentlig bare at jeg må levere inn pcn til service. Satt å koste meg på hytta med WC3 på mandag, og plutselig fikk jeg blåskjerm. langt i fra første gang, men denne gangen kom blåskjermen ved hver eneste reboot, uansett om jeg tok vanlig eller sikkerhetsmodus. Kanskje noen har råd, men hvis ikke så leveres den til service ASAP etter ferien da jeg trenger den til eksamen Mange av spørsmålene er sikkert litt dårlig formulerte og unøyaktige, men jeg skal utdype så godt jeg kan om noen melder interesse i å hjelpe. Setter pris på alle svar og er evig takknemlig om en messias kommer å ordner alt, men spørs om jeg må ty til heksedoktorer og voodoo. Takker som sagt for alle svar og ønsker folk en god påske (og at de kan gi meg en god påske:) Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Reinstaller windows XP på nytt er det beste. Høres ut som det er mye driver feil som går pluss andre programmer ikke klarer å kjøre helt på den. En CD som er eldre din datamaskin har ingenting å si, du kan prøve den igjen. Kan jo bare hende at Windows ble feil installert også videre:) Lenke til kommentar
gangerolv91 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Reinstaller windows XP på nytt er det beste. Høres ut som det er mye driver feil som går pluss andre programmer ikke klarer å kjøre helt på den. En CD som er eldre din datamaskin har ingenting å si, du kan prøve den igjen. Kan jo bare hende at Windows ble feil installert også videre:) Yarr, vil helst unngå det men det kan jo hende at det er feilen. burde jeg bruke en ny Xp-versjon i tilfelle? Og angående ny formatering så må jeg forsikre at jeg får bruke sequel om igjen og ikke kjøpe ny lisens Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Først og fremst. Har du oppdatert Windows XP? - USB-problemet kan skyldes manglende oppdatering. Har du lagt inn alle drivere for din maskin (hovedkort)? - hentes fra produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Må vel ha windows med sp1 eller nyere for å få usb 2.0 hvis jeg ikke tar helt feil, er litt usikker på dette. Det lureste er nok å bruke den siste oppdateringen av windows, har du en lisens som er kjøpt og betalt kan du lovlig laste ned en nyere utgave av windows og legge inn den, bare bruke nøkkelen du har Lenke til kommentar
gangerolv91 Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Først og fremst.Har du oppdatert Windows XP? - USB-problemet kan skyldes manglende oppdatering. Har du lagt inn alle drivere for din maskin (hovedkort)? - hentes fra produsentens hjemmeside. Beklager sent svar, trodde jeg fikk automatisk e-post når noen svarte men der tok jeg feil så har ikke sjekket siden! Uansett. Ja, jeg har oppdatert alt Microsofts hjemmesider. Har vel SP3 om jeg ikke tar feil, men USB-driverne er altså fortsatt forhistoriske. Som en annen foreslo, er kanskje det lureste ¨å formatere på nytt? Vil helst unngå...men hvis det kurerer mine mystiske problemer er jeg villig. Er egentlig herket med lyden som er det verste da det ødelegger for musikkproduksjonen min. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Husket du på å legge inn driverne til hovedkortet ditt? Mange som glemmer dette og vips så sitter man uten usb 2.0 støtte og mange sære problemer. For å si det sånn, uten hovedkortdrivere sliter du veldig og det er ikke uant å få mange mange problemer. Lenke til kommentar
gangerolv91 Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Husket du på å legge inn driverne til hovedkortet ditt?Mange som glemmer dette og vips så sitter man uten usb 2.0 støtte og mange sære problemer. For å si det sånn, uten hovedkortdrivere sliter du veldig og det er ikke uant å få mange mange problemer. Beklager min uvitenhet, men er ikke sikker Kan du spesifisere litt mer hvordan jeg gjør det i tilfelle? Jeg installerte windows (på riktig vis håper jeg), og har oppdatert en del drivere til forskjellige hardware + alle updatesene (SP-packs osv. fra Microsoft). Innebærer noe av dette drivere til hovedkort? Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå