Gå til innhold

Treningsprogram, help til å mekke.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg går rett på sak. Jeg er litt overvektig som desverre mange andre, og jeg skal begynne å trene.(Kostholdet tar jeg meg av selv :))

Så jeg har laget en mal:

Mandag: Styrketrening

Tirsdag: Kondisjon

Onsdag: Styrketrening

Torsdag: Kondisjon

Fredag: Styrketrening

Lørdag: kondisjon

Søndag: Fri

 

Det er da den malen jeg trenger hjelp til å fylle ut med div. øvelser som gjer meg mest progresjon. Sammen med øvelsene dere poster, vil jeg gjerne vite hvor mange sett og rep jeg burde ha (Dette gjelder styrketreninga).

Tre ganger i uka (Styrketreningsdagene) så driver jeg med "100pushups" opplegget.

 

Så da vil jeg at dere skal komme med deres anbefalinger, og det dere mener er lurt.

 

Sier bare tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du trene hjemme, eller skal du begynne på et treningssenter? Om du skal på et treningssenter anbefaler jeg deg på det sterkeste å begynne med baseøvelsene (markløft, knebøy og benkpress). Disse øvelsene trener hele kroppen og gjør deg sterk og de forhindrer skader

Lenke til kommentar

Du gjør en feil som mange andre gjør.. Du over trener deg , kroppen må få hvile..

 

Her er programmet mitt:

Man : Styrke

Tirs : kond

Ons: FRI

Tors: Styrke

Fre: kondisjon

Lør og søn : FRI

 

Men husk at du må trene hardt de dagene du skal trene , jeg trener 1-2 timer med styrke og 1 time med kondisjon..

Hvis du skal slanke deg , så prøv å få ideg mest proteiner og drop karbo

 

----------------

Ang set og reps:

Styrke : 5-8 reps

Volum : 8-12 reps

Uthold: 15+ reps

 

Du skulle ta 100 pushups , right? Drop det! - Ta heller 12 pushups med ryggsekk med vekter. Men det blir heftig hvis du klarer 100 pushups , lykke til :D

Endret av opijo
Lenke til kommentar
Du gjør en feil som mange andre gjør.. Du over trener deg , kroppen må få hvile..

 

Her er programmet mitt:

Man : Styrke

Tirs : kond

Ons: FRI

Tors: Styrke

Fre: kondisjon

Lør og søn : FRI

 

Men husk at du må trene hardt de dagene du skal trene , jeg trener 1-2 timer med styrke og 1 time med kondisjon..

Hvis du skal slanke deg , så prøv å få ideg mest proteiner og drop karbo

 

----------------

Ang set og reps:

Styrke : 5-8 reps

Volum : 8-12 reps

Uthold: 15+ reps

 

Du skulle ta 100 pushups , right? Drop det! - Ta heller 12 pushups med ryggsekk med vekter. Men det blir heftig hvis du klarer 100 pushups , lykke til :D

 

Hahahah, skal ikke ta hundre pushups da...Jeg følger det programmet, og det skal jeg fortsette med siden jeg har hatt en ekstrem progresjon. Ang. set og reps du har satt opp, skjønnte jeg ikke. Hva slags øvelser burde jeg gjøre? Skråsitups etc?

Kom med spesifikke øvelser og rep og sets med dem :)

Lenke til kommentar
Du gjør en feil som mange andre gjør.. Du over trener deg , kroppen må få hvile..

 

Her er programmet mitt:

Man : Styrke

Tirs : kond

Ons: FRI

Tors: Styrke

Fre: kondisjon

Lør og søn : FRI

 

Men husk at du må trene hardt de dagene du skal trene , jeg trener 1-2 timer med styrke og 1 time med kondisjon..

Hvis du skal slanke deg , så prøv å få ideg mest proteiner og drop karbo

 

----------------

Ang set og reps:

Styrke : 5-8 reps

Volum : 8-12 reps

Uthold: 15+ reps

 

Du skulle ta 100 pushups , right? Drop det! - Ta heller 12 pushups med ryggsekk med vekter. Men det blir heftig hvis du klarer 100 pushups , lykke til :D

 

Hahahah, skal ikke ta hundre pushups da...Jeg følger det programmet, og det skal jeg fortsette med siden jeg har hatt en ekstrem progresjon. Ang. set og reps du har satt opp, skjønnte jeg ikke. Hva slags øvelser burde jeg gjøre? Skråsitups etc?

Kom med spesifikke øvelser og rep og sets med dem :)

 

Jeg er 100% helt enig i det som blir svart deg her. Det bør du ikke avfeie med å le det bort...

 

Klarer du å trene slik som dette i lang tid, tror jeg du tar for lett på treninga. Da tror jeg du bør ta i mer. Å trene er sinnsykt godt, men det skal gjøre vondt i musklene når du har trent skikkelig.

 

Og da TRENGER du hvile.. garantert..

 

Jeg trener 4-splitt-program, og har totalt 3 dagers hvile, og 4 dagers trening. Hvile er noe av det aller viktigste i et treningsprogram. Lite hvile, mat og søvn ødelegger selv det beste treningsprogrammet..

 

Så jeg anbefaler deg å legge bort dine gamle tanker, åpne portene dine, og ta til deg det som blir sagt her.

Lenke til kommentar

Jeg er 182 høg og veier ca 95Kg

Tanken er at jeg skal forbrenne fett men samtidig bygge muskler.

 

Jeg ledde det ikke bort, det jeg lo av var at han tolket det som om jeg skulle ta 100 pushups, men det jeg mente var at jeg følger dette programmet siden det er sinsykt bra, og det hjelper: http://hundredpushups.com/

 

btw hva er planken?

 

Ja så var det det, jeg skal trene hjemme. Det eneste jeg har av vekter er et sett med manualer på tilsammen 15kg.

 

Er i OK form, ikke veldig god, men heller ikke veldig dårlig.

Endret av Ondskapensakse
Lenke til kommentar
Jeg er 182 høg og veier ca 95Kg

Tanken er at jeg skal forbrenne fett men samtidig bygge muskler.

 

Jeg ledde det ikke bort, det jeg lo av var at han tolket det som om jeg skulle ta 100 pushups, men det jeg mente var at jeg følger dette programmet siden det er sinsykt bra, og det hjelper: http://hundredpushups.com/

 

btw hva er planken?

 

Ja så var det det, jeg skal trene hjemme. Det eneste jeg har av vekter er et sett med manualer på tilsammen 15kg.

 

Er i OK form, ikke veldig god, men heller ikke veldig dårlig.

 

 

Jammen...jammen.. det er jo et treningsprogram for damer??!!!

Lenke til kommentar
Jeg er 182 høg og veier ca 95Kg

Tanken er at jeg skal forbrenne fett men samtidig bygge muskler.

 

Jeg ledde det ikke bort, det jeg lo av var at han tolket det som om jeg skulle ta 100 pushups, men det jeg mente var at jeg følger dette programmet siden det er sinsykt bra, og det hjelper: http://hundredpushups.com/

 

btw hva er planken?

 

Ja så var det det, jeg skal trene hjemme. Det eneste jeg har av vekter er et sett med manualer på tilsammen 15kg.

 

Er i OK form, ikke veldig god, men heller ikke veldig dårlig.

 

 

Jammen...jammen.. det er jo et treningsprogram for damer??!!!

 

Den skjønnte jeg ikke.

Lenke til kommentar

Et lite sammendrag:

Har funnet ut at jeg kommer til å følge malen til Opijo.

Man : Styrke

Tirs : kond

Ons: FRI

Tors: Styrke

Fre: kondisjon

Lør og søn : FRI

 

Det jeg da trenger hjelp til er hva slags øvelser, hvor mange rep og sets jeg bør gjøre med øvelsen.

 

Sier takk og takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...