Gå til innhold

[Løst]PROBLEM: Sony Ericsson W715 og Internett-innstillinger

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp gått til anskaffelse av en Sony Ericsson W715. Telfonen er lekker og jeg er kjempefornøyd, men det ser ut til å være en bug...

Jeg skulle sette opp e-post, og fikk beskjed om å velge "Datakonto". Disse kontoene ligger under Internett-innstillinger. Jeg hadde to Telenorkontoer fra før, da jeg kjøpte telefonen uten abbonement. Selv har jeg Netcom.

Jeg prøvde å velge en konto, og fikk opp melding "Lagret". Men så fikk jeg enda en beskjed om å velge "Datakonto". Etter det prøvde jeg å skaffe wap-innstillinger fra Netcom, og jeg ringte Netcoms kundesenter siden telefonen er såpass ny at jeg ikke fant automatiske innstillinger på sidene deres. En hyggelig fyr skaffet meg innstillinger fra Sony Ericsson og jeg har nå mange flere kontoer som heter Netcom MMS eller Netcom Mobil.

Det jeg nå har oppdaget, er at problemet ikke er profilene, men at telefonen ikke klarer å husker hva innstillinger jeg har valgt. Når jeg går inn via Innstillinger > Tilkobling > Internett-innstillinger og velger profil der og lagrer, så er feltet bare tomt igjen om jeg går inn for å dobbeltsjekke etterpå.

Noen andre som har problemer med dette?

Jeg har forresten også sendt e-post til Sony Ericsson, og jeg fikk svar dagen etter! Jeg fikk først beskjed om å slette profilene og få nye fra Netcom, men dette fungerte jo ikke, da det ser ut til at telefonen har problemer og ikke Netcom.

Jeg har sendt et svar på dette og venter på tilbakemelding. Kan poste svar her når det kommer.

Hvis noen andre har funnet en løsning på dette problemet, eller har hatt erfaring med det, så er jeg interessert i å vite det. :)

~Cecilie.

Her er forresten det første svaret jeg fikk fra SE:

Hei Cecilie!

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

Dersom du har problemer med Internett og/eller MMS innstillingene i din mobiltelefon, bør du slette alle profiler og deretter installere disse på nytt.

1. Gå til [Meldinger] > [innstillinger] > [MMS-melding] > [MMS-profil] > slett samtlige profiler ved å sette markøren over en profil og trykk på "C"-knappen .

2. Gå til [innstillinger] > [Tilkobling] > [internett-innstillinger] > [internett-profiler] > slett samtlige profiler ved å sette markøren over en profil og trykk på "C"-knappen .

3. Slå deretter telefonen av/på FØR du kontakter din mobiloperatør for å få tilsendt nye WAP og MMS-innstillinger.

Med vennlig hilsen

/Ole Jörgen

Sony Ericsson Call Center

E-mail: [email protected]

Web: www.sonyericsson.no

Telefon: 815 00 840

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har løst dette problemet selv... :p

Jeg lastet ned oppdateringssoftware fra Sony Ericssons hjemmesider, og oppdaterte programvaren på telefonen. DA funket det som bare juling!

Er det andre som sliter med samme problem på sin W715, så kan softwaren lastes ned her.

Endret av StiligeCecilie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...