Gå til innhold

Filmredigeringsprogram annet enn Windows Movie Maker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innleggene har blitt redigert grunnet misbruk av tekstformatering. Jeg oppfordrer til at slik misbruks rapporteres slik at en moderator kan ta seg av saken, framfor å svare med samme mynt da dette er unødvendig og medfører kun merarbeid for moderatorne.

Tråden var forøvrig feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori.

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
JA!

Noen er gratis og NOEN KOSTER PENGER.

Adobe Premier og After Effects, eller Sony Las Vegas. (google dem)

Gratis ALTERNATIV er Virtual Dub http://www.virtualdub.org/

AKIRA

VirtualDub er vel ikke noe redigeringsprogram? De som lagere det, mener det iallfall ikke: VirtualDub isn't an editor application; it's a pre- and post-processor that works as a valuable companion to one.

Ellers er det vel vanskelig å finne et bedre gratis redigeringsprogram enn Vindows Movie Maker. Det holder lenge for de aller fleste, og hvis det ikek gjør det, er det vel først og fremst talentet til brukeren det skorter på.

Lenke til kommentar
du burde i hvertfall holde deg langt vekk fra pinnacle!

jeg bruker magix movie edit pro14 hjemme og adobe premier pro paa skolen. forstnevnte koster rundt lappen og er grei aa bruke, vegas som ligger rundt lappen ogsaa er ogsaa grei. adoben ligger paa rundt 6 lapper.

Vegas ligger ikke rundt "lappen" hvis du velger Pro-versjonen, da er man oppe på Premiere Pro sitt nivå.

Men helt enig med deg: ligg unna Pinnacle.

Lenke til kommentar

For ikke så lenge siden var omtrent halvparten av alle innlegg i dette og beslektede fora skrevet av misfornøyde Pinnacle-brukere. Nå har det stilnet litt av, trolig fordi det nå er prosentvis langt færre som bruker Pinnacle etter at det de senere åra har dukket opp langt mer stabile og avanserte alternativer i samme prisklasse (og ofte rimeligere) fra Adobe, Sony Vegas, Magix, Corel (tidligere Ulead) og flere til. Pinnacles problem synes å være at den er meget kresen på maskinvaren. Den funker bra på noen PC-er, og elendig på andre. Skal innrømme at jeg aldri har brukt Pinnacle selv, men jeg har fulgt meget nøye med på hva som har vært diskutert i de fleste norske videoredigeringsfora. Og Pinnacle har vært i særklasse når det gjelder negativ omtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...