Eriond Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Ja så her eg klart det då. Tukla med ting som eg sikkert ikkje burde tukla med. Har et MSI kt3 ultra-aru hk med en Xp 2400+ cpu. har til nå kjørt stabilt på 142 fsb. Skulle prøve å overklokke litt ekstra igår. Prøvde å sette multiplyer ned til 14 og fsb opp til 155(måtte bare prøve om d gikk å stille multiplyer fra bios). NOT GOOD! Maskina nekter nå å starte. D-led'en henger på første stadium. (alle 4 er røde) dette indikerer vel egentlig cpu feil eller? Prøvde å slette Bios-instillingene ved hjelp av Jbat1 Jumper på Hk, men dette har ingen effekt... (det ver det eg hadde tenkt å gjera deraom det feila.) Nokon som har vore borti lignande? Tips om mulige feil? Trodde ikkje at Cpu skulle ta kveld av et slikt forsøk bare. Jada, skal ikkje fikle så mye neste gang (trur eg) All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Du kan jo prøve å resete BIOS en gang til med jbat og ta ut 3V Litium-cella i 5-6 minutter + fjerne all strømtilførsel til hovedkortet midlertidig... Hørtes litt AU ut spør du meg, men :o Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Hmm. Får prøve det. Prøvde å t ut batteri igår, men ikkje over lengre tid. Har heller ikkje tenkt på å ta bort all spenning ennå. Dumme meg :oops: håper d hjelper. da hadde eg blit hapy happy! Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 GLAD NÅ ! :smile: :smile: Tok ut cpu og satte den inn igjen. Da virkar det igjen. Puh! Skal ikkje fikle på nytt på opptil fleire dagar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå