Leo_ Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Etter å ha oppgradert HK CPU og RAM, låser maskinen seg når GF2`en er klokket opp. Skal montere ribber på minnet, og tenkte på å sette vifte på den orginale GPU ribba. (Den har ikke vifte orginalt) Tenkte å bruke en 25mm vifte. Er det noen som vet hvor i Drammens området man får tak i en slik? (Har ikke lyst å gi nesten 200kr + porto/eksp.) En justerbar motstand hadde vel heller ikke hvert å forakte. Lenke til kommentar
daho Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Du vet at det ikke hjelper med en 25mm vifte, og geforce 2 er ikke flat, så kontakten mellom kjøleribba og gpu'en er liten, plan slip gpu og kjøleribbe og sett på en 40mm. http://www.kjoling.cjb.net Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Enig med daho, det er meningsløst med 25 X 25 mm. vifte. Men hvis du står på ditt så har de så små Papst-vifter på http://www.microplex.no til kr. 186,- (det er samme prisen som for Papst 80 X 80 mm.. LOL :smile:) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Lurer på om noen misforstår litt... Dette kortet har kjøleribbe uten vifte orginalt. Siden den orginale ribba er beregnet for å gå uten vifte er den vel forholdsvis stor i forhold til en ribbe med vifte. Tenkte å montere vifte på den orginale ribba. Siden kortet henger med ribba ned, (og varme stiger opp) og fremdeles skal kjøle "nok" til orginal bruk, vil jeg tro at det skal ganske lite luftsirkulasjon til for å gjøre stor forskjell. Tenkte å hente inn kald luft fra utsiden av kabinettet, og kjøre den rett på GPU-ribba. Det burde hjelpe på sirkulasjonen i resten av kabinettet, men det har jeg egentlig ikke videre bruk for, men... Motsi/rett gjerne på det jeg sier, vil gjerne høre flere meninger. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 OK, jeg har ombestemt meg. (bedre med 40mm som kan justeres etter behov, enn 25mm på max) Så... Hva er den MEST STILLEGÅENDE 40mm vifta som er mulig å få tak i? Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå