michael691 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Sitter med en PC som bråker jævlig masse Det er en vanlig stuePC som ble kjøpt for 4 år siden. Når man driver på med store ting, kopierer en fil, Photoshop o.l. så går vifta amok. Det er ikke mye støv inni PC'en. Og ved idle så hører man harddisken noe jævlig også. Det bråker liksom av den. Som en windows PC fra 98. Hjelp å bli kvitt helvetesbråket? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Har du spesifikasjoner? Kan hjelpe meg mye om det er en pentium III med stock kjøler blandt annet. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 RC415ST MotherboardName: RC415ST Type: µATX motherboard Manufacturer: ECS30-01-2007 Intel Celeron D model 3.60GHZ Sony AW-G170ADVD±RW Dual Layer Drive29-01-2007 HDD Seagate TONKA 1.5 Serial ATAManufacturer: Seagate Name: Tonka 1.5 / Barracuda 7200.9 Type: 3.5-inch Serial ATA Speed: 7200 rpm Cache: 8 MB/16 MB08-05-2006 ATI xPress 200 512 MB ram kopierte det meste fra hjemmesiden Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Er det en suselyd eller en durelyd? Durelyder er ofte et resultat av ubalanserte vifter, suselyder er et resultat av billige vifter. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Vel, har åpnet og renset. Så vifteproblemet er ikke problemet nå men harddisken. Hver gang den ''jobber'' kommer det en høy klikkette lyd. Jeg husker å ha fjernet det i BIOS på bærbaren min ved HDD (acustic?), Silent mode eller noe sånt/lignende Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Du kan skaffe et vibrasjonsdempende oppheng til harddisk, tror det finnes noen slike på komplett en plass, ellers kan du prøve å skyve noen gummibiter mellom harddisken. De BIOS-instillingene du stillet inn er trolig relevant til bråket, still den inn på 128 (silent mode) igjen, om du vil ha den ekstra stille så kan du velge (1) Enable spin-down. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå