Zeph Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Er det mogeleg å bruke CD-disken og hodet som står montert på den til å ta inn Viasat-satelitten Sirius eller må eg bruke hodet some fulgte med parabolpakken til Viasat? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Det er ingen forskjell på LNB'er (hodet), det brukes samme type til alle aktuelle satelitter og mottakere. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Flotte greier, då er det Plug-n-Play. Takk takk. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Flotte greier, då er det Plug-n-Play. Takk takk. Du må justere inn antennen på nytt da mot 5-øst. Nå står den på 1-west. Dvs. antennen skal beveges ca. 6 grader i retning øst før den vil fange opp signalene fra Viasat (og du må ikke bomme mer enn ca. 2 grader for da blir det ikke noe signal). Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg kommer også til å justere antennen når bindingstiden til CD har gått ut.. Da jeg tegna abbn. kosta det 50 kr/mnd nå skal de ha 200 kr/mnd når bindingstiden går ut i sommer.. Samme pakke + noen ekstra kanaler koster 99 kr/mnd hos Viasat. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 ... og når bindingstida på den pakken går ut blir også den dyrare. Så då er det berre å snu parabolen 6 gr. andre vegen igjen :-) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg kommer også til å justere antennen når bindingstiden til CD har gått ut..Da jeg tegna abbn. kosta det 50 kr/mnd nå skal de ha 200 kr/mnd når bindingstiden går ut i sommer.. Samme pakke + noen ekstra kanaler koster 99 kr/mnd hos Viasat. Hvis du leser ordentlig på arket du fikk står det at 199,-kr mnd er inkludert kortavgiften. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg kommer også til å justere antennen når bindingstiden til CD har gått ut..Da jeg tegna abbn. kosta det 50 kr/mnd nå skal de ha 200 kr/mnd når bindingstiden går ut i sommer.. Samme pakke + noen ekstra kanaler koster 99 kr/mnd hos Viasat. Hvis du leser ordentlig på arket du fikk står det at 199,-kr mnd er inkludert kortavgiften. Viasat må ha gode selgere for Viasats grunnpakke i øyeblikket koster kr. 216 pr. måned det første året og påfølgende år ca. 196kr/måned (men Viasat justerer også antagelig prisene). http://www.viasat.no/Kampanje-/Folkepakke-med-barn.html Dvs. de harde fakta er at Canal Digial er ikke noe dyrere enn Viasat & RiksTV selv om prisen økes til 199kr./måned. Forbrukerombudet har stilt krav om at operatørene legger kortavgiften på abbonementet og ikke som egen avgift i tillegg til månedsprisen. http://www.kampanje.com/medier/article442111.ece Det lønner seg alltid også å be om nye tilbud for det kan være man får et nytt tilbud mot binding. Ser at det er flere som påstår de får 2 måneder gratis Norgespakke når det kontakter CD og binder seg for nye 12 måneder til Norgespakka. Om det stemmer vet jeg ikke for jeg har ikke Norgespakka selv (har Entertain) og har ikke blitt varslet prisøkning. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Funka fint det. Å finne satelitten var ikkje meir jobb enn å vri disken litt, fekk inn 100% med ein gang. Den må kanskje etterjusterast seinare, men foreløpig fungerer det supert. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg kommer også til å justere antennen når bindingstiden til CD har gått ut..Da jeg tegna abbn. kosta det 50 kr/mnd nå skal de ha 200 kr/mnd når bindingstiden går ut i sommer.. Samme pakke + noen ekstra kanaler koster 99 kr/mnd hos Viasat. Hvis du leser ordentlig på arket du fikk står det at 199,-kr mnd er inkludert kortavgiften. Viasat må ha gode selgere for Viasats grunnpakke i øyeblikket koster kr. 216 pr. måned det første året og påfølgende år ca. 196kr/måned (men Viasat justerer også antagelig prisene). http://www.viasat.no/Kampanje-/Folkepakke-med-barn.html Dvs. de harde fakta er at Canal Digial er ikke noe dyrere enn Viasat & RiksTV selv om prisen økes til 199kr./måned. Forbrukerombudet har stilt krav om at operatørene legger kortavgiften på abbonementet og ikke som egen avgift i tillegg til månedsprisen. http://www.kampanje.com/medier/article442111.ece Det lønner seg alltid også å be om nye tilbud for det kan være man får et nytt tilbud mot binding. Ser at det er flere som påstår de får 2 måneder gratis Norgespakke når det kontakter CD og binder seg for nye 12 måneder til Norgespakka. Om det stemmer vet jeg ikke for jeg har ikke Norgespakka selv (har Entertain) og har ikke blitt varslet prisøkning. Er det ikke 99kr mnd + 66,50(kortavgift) første året hos Viasat? Dvs 165,50,-kr pr mnd? Ja det stemmer, får 2 mnd gratis og NP til gammel pris (89kr mnd + kortavgift) hvis man ringer inn å binder seg. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Er det ikke 99kr mnd + 66,50(kortavgift) første året hos Viasat? Dvs 165,50,-kr pr mnd? I tillegg kommer etableringsavgift,frakt osv. I følge Viasat selv så koster det kr. 2587 det første året. 2587/12 = 216kr.pr. måned. Etter 12 måneder koster abbonementet 2.346.pr. år. Dvs. 2.346/12= kr.195.50 pr. måned. Kilde : http://www.viasat.no/Kampanje-/Folkepakke-med-barn.html Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kortleien er ingen kortavgift, men som navnet tilsier en leie. Viasat "leier" sikkerhetsmodulen av NDS. Derfor er det rimelig intuitivt å kalle den for en leie. Man kunne jo selvsagt valgt å fakturere abonnementsavgiften sammen med kortleien. Slik jeg har oppfattet er det mange av de som klager over "skjulte" avgifter. Jeg derimot liker å vite hva jeg betaler for ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå