Gjest gjest................ Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Urk. Merka det var noe rart der nede før idag, og fant ut det var best å sjekke grundig, ved hjelp av lommelykt og speil. Og joda,det var noe der. Så har sitti og undersøkt overalt på nettet i kveld, og er nå 99% sikker på at det er hemoroider. Har en på "utsiden", kanskje flere på innsiden og. Så hva gjør jeg nå? Å gå til legen er UAKTUELT. Har alltid hata å gå til legen,og med et slikt problem er det ikke snakk om. Da skal det plage meg MYE. Men ja, man kan visst kjøpe krem og stikkpiller reseptfritt. Hvilken av de skal jeg velge? Stikkpiller virker vel kun på innvendige hemoroider, og krem bare utenfor? ;_; Skal jeg bruke begge deler? Har allerede begynt å gjøre saker og ting som skal ordne litt på det. Drikke mye vann,få i meg fiber(skal kjøpe svisker etc imorgen) brus skal så godt som ALDRI mer drikkes. Alt i alt blir det vel til at denne trist hendelsen forbedrer livsstilen min noe sinnsykt Men tar gjerne imot alt som finnes av kjerringråd, samt hva jeg skal velge av salve og stikkpiller. Og så kjenner man jo selvfølgelig at det er en SKIKKELIG kjempebæsj som ligger på lur og vil ut der inne da ;_; Åååh. Vil ikke Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Jeg ville anbefale og lese alt som står på lommelegen, og evt. vurdere om du ikke kanskje kan våge deg til å gå til legen. Legen er ikke farlig! Håper noe av det kan hjelpe deg litt ihvertfall. Godt mulig du har lest det selv, sannsynligvis, men uansett håper det kan hjelpe: http://www.lommelegen.no/321101/hemoroider: Hva kan jeg gjøre selv? Egenbehandling og forebygging er det viktigste i kampen mot hemoroider! Følgende tips kan gjøre at plagene blir mindre: Mat med fiber suger til seg vann og gjør avføringen mykere, og man trenger derfor ikke å trykke så hard når man er på toalettet Gå på do når du føler for det - ikke hold igjen. Det er ikke nødvendig å streve maksimalt for å få ut siste rest! Fysisk aktivitet stimulerer også tarmaktiviteten og gjør at avføringen kommer lettere ut. Hvis du har hemoroider som kommer ut av endetarmsåpningen når du har avføring, bør du skyve dem på plass igjen. Det kan være enklest å ligge med bøyde hofter og knær. Ta på deg en gummihanske, smør hemoroiden inn med litt vaselin, og dytt den inn. Medisiner Stikkpiller og salver mot hemoroider er mye brukt. Noen av dem inneholder glukokortikoider, noen antibiotika, noen lokalbedøvelse, og noen stoffer som skal irritere slimhinnen slik at det lages bindevev så slimhinnen blir stram. Medikamentene fjerner ikke hemoroidene, men de kan dempe symptomer som kløe og væsking. De fleste av disse medikamentene skal ikke brukes lenge av gangen, med noen unntak. Medisinene kurerer nok ikke hemoroidene, men minsker plagene du får grunnet disse. Medisiner uten resept: Alcos Anal. Virker ved å "irritere" slimhinnene til å trekke seg sammen og man regner da med at hemoroidene også skal bli mindre. Hindrer også kløe. Uten kortison. Skal brukes i 4-6 uker for maksimal effekt, og du kan velge mellom salve eller stikkpiller. Hemoroidesalve. Virker som Alcos Anal og selges kun som salve. Xylocain salve. Virker smertestillende. Xyloproct. Inneholder kortison og lidokain. Kortison virker betennelsesdempende mens lidokain er smertestillende. Endret 9. april 2009 av eKreativ 1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 2 spørsmål, pleier avføringen din å være hard? Og blør det litt? Lenke til kommentar
Gjest Guest_shit_* Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Her en mistanke om at jeg har hemorider selv. Må kjøpe meg et speil og undersøke... Lenke til kommentar
Beges Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 I følge min mor forebygger bevegelse det hemorroider! Mange får visstnok hemorroider fordi dse sitter for mye. Synes dette høres ut som et godt gammelt husmortips "Du er småuggen? Du har sittet for mye inne. Kviser? Du har sittet for mye inne. Hemorroider? For mye innendørs." Dette er vel for sent å nevne nå, men kan kanskje hjelpe til neste gang Har også hørt at det å sitte lenge på do når man først er der kan være ganske uheldig. Lenke til kommentar
ddt3713 Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Behandling av hemoroider - http://no.hemapro.com Jeg mottok bestillingen alt var i orden og pillene virker kongebra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå