Star Fox Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Hallo folkens, Jeg er da i den meget kinkige situasjonen at jeg ikke har realfagskompetanse. Planen var egentlig å ta økonomi (5-årig), men har fått mer og mer lyst til å studere biologi som virker mye mer interessant for min del. Dessverre har jeg ingen realfag på min liste, og for å få kompetanse må man ha: Generell studiekompetanse (GENS) og: R1/(S1+S2) og enten (R1+R2) eller FYS1+2 eller KJE1+2 eller BIO1+2 eller INFO1+2 eller GEO1+2 eller TEK1+2. Finnes det ingen snarveier rundt dette, eller må jeg se meg nødt til å ta opp fag som privatist til høsten, og vente ett år med studiestart? Endret 12. april 2009 av Ahnjo Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Dersom du tenker på noe ingeniør lignende ting kan du jo evt. se på TRES-ordningen (www.google.no). Hvor man får disse fagene innebygd i skolegangen. Jeg vet ikke hvordan dette er for andre studier enn ingeniør, om det finnes egne opplegg. Ellers er det nok privatist som gjelder såvidt jeg vet Er ingen ekspert på området, men fant ingen andre ordninger på google heller. Forhåpentligvis kan du kan få bedre svar av noen andre. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Du kan ta innførings-fagene på universitetet via et årsstudium, og få de godkjent som biologi 2, fysikk 2, kjemi 2 og r2. Send mail til eller ring universitetet i oslo, så kan de hjelpe deg. Så tar du ex phil og et par andre fag også, så blir du ferdig med utdanningen din fortere enn hvis du bruker et år på å ta det som privatist Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Du kan ta innførings-fagene på universitetet via et årsstudium, og få de godkjent som biologi 2, fysikk 2, kjemi 2 og r2. Send mail til eller ring universitetet i oslo, så kan de hjelpe deg. Så tar du ex phil og et par andre fag også, så blir du ferdig med utdanningen din fortere enn hvis du bruker et år på å ta det som privatist Ta ett år som enkeltemnestudent da? Er det, det du mener? Finner ikke noe årsstudium på samordna opptak som kan gi meg realfagskompetanse. @_@ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Google årsstudium realfag universitet. Eventuelt send mail til uio. Jeg surfer på mobilen for tiden, så linker blir det dårlig med fra min side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå