svennand Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Jaja, trekker tilbake motoroptikkgreienemine, trodde dette var noe særegent når det kom til de nikon kameraen, som sagt er amatør=) Har mulighet for å kjøpe ting nå brukt. Men hva ville dere valgt? Ett Canon EOS450 eller ett 40D? 40D har jo mindre oppløsning, men det tar det kanskje gjen med å være proff kamera? Også hva ville dere gitt for ett 40D med Canon EF 24-70mm f/2.8L USM og Speedlight 580x Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Ett Canon EOS450 eller ett 40D? 40D, bedre autofokus, bedre skuddtakt, flere knapper. Det er et kamera som også proffer kan finne på å bruke. 40D har jo mindre oppløsning, men det tar det kanskje gjen med å være proff kamera? Blås i oppløsning med mindre du skal skrive ut i mer enn A3, og gå skikkelig nærme innpå med lupe. Også hva ville dere gitt for ett 40D med Canon EF 24-70mm f/2.8L USM og Speedlight 580x Ville ikke drømt om å kjøpe en normalzoom som ikke er videre enn 24mm på et 1.6x-crop kamera. Det er et bra objektiv, men mye større enn nødvendig og det er ikke noe godt valg som eneste objektiv. Endret 10. april 2009 av jpsalvesen Lenke til kommentar
svennand Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Da var kamera kjøpt=) Ble følgende pakke: Canon 40D Canon EF-S 17-85mm 4-5,6 USM IS Obj Canon EF 50mm f/1.8 II Nissin Di28 blitz 4gb Minnekort Bæreveske (type bare plass kamera med linsa) under 1 år gammelt. betalte 5500,- Det som var litt morsomt var at fyren jeg kjøpte det av var AKKURAT samme fyren jeg kjøpte det forrige av! Så må si meg fornøyd egentlig. betalte 2000kr imellom å byttet ut mitt Nikon D40 med "billig" linser. med canon 40D og bedre linser=) Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Gratulerer med nytt utstyr. Får håpe du klarer deg med usle 10 megapiksler Lenke til kommentar
svennand Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Gratulerer med nytt utstyr. Får håpe du klarer deg med usle 10 megapiksler hehe var den ironisk? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Var jo en hyggelig pris du fikk totalt da. I norge du får det fra eller Ebay? Gratulerer med nytt utstyr Lenke til kommentar
svennand Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Var jo en hyggelig pris du fikk totalt da.I norge du får det fra eller Ebay? Gratulerer med nytt utstyr På Datapartyet The Gathering. Så fikk det i hånden for 1 time siden eller no sånt=) Lenke til kommentar
se# Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Gratulerer med nytt utstyr. Får håpe du klarer deg med usle 10 megapiksler hehe var den ironisk? Jeg ville i hvert fall tatt det som en spøk for 40D er et veldig bra kamera. Må bare si at dette er en av de mest fasinerende trådene jeg har lest noensinne! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 40D er fortsatt på topp,så du har fått et bra kamera til en fornuftig pris. Så nå må du gjøre deg "verdig" et D40 ehh.. 40D Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jepp, fantastisk tråd. Men du har ikke skjønt at det gøyeste er å ha masse fotoutstyr og aldri selge noe, bare få mer og mer! Skjønner meg ikke på folk som driver og kjøper og selger sitt fotoutstyr! Jeg har aldri solgt noe av mitt! Nå skal jeg inn i sengen og elske med alt fotoutstyret! Lenke til kommentar
svennand Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Gratulerer med nytt utstyr. Får håpe du klarer deg med usle 10 megapiksler hehe var den ironisk? Jeg ville i hvert fall tatt det som en spøk for 40D er et veldig bra kamera. Må bare si at dette er en av de mest fasinerende trådene jeg har lest noensinne! hehe fasinerende på hvilken måte`? Jepp, fantastisk tråd. Men du har ikke skjønt at det gøyeste er å ha masse fotoutstyr og aldri selge noe, bare få mer og mer! Skjønner meg ikke på folk som driver og kjøper og selger sitt fotoutstyr! Jeg har aldri solgt noe av mitt! Nå skal jeg inn i sengen og elske med alt fotoutstyret! Jeg og kan ha med meg fotoutstyret i sengen, men det er ikke for å elske med objektivene for å si det slik=P 40D er fortsatt på topp,så du har fått et bra kamera til en fornuftig pris. Så nå må du gjøre deg "verdig" et D40 ehh.. 40D hehe litt morsom den der. gikk fra D40 til 40D =P Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Tviler du merker noen spesiell forskjell på 6 & 10 MP, er ikke mer enn 2000x3000 vs 2592x3888, mao ikke store forskjellene egentlig.. Men gratulerer med nytt kamera uansett. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Tviler du merker noen spesiell forskjell på 6 & 10 MP, er ikke mer enn2000x3000 vs 2592x3888, mao ikke store forskjellene egentlig.. Men gratulerer med nytt kamera uansett. av det lille jeg har prøvd det så gjorde 10mpix godt, ble mye bedre en det gamle kameraet. Og da er det ikke pga optikken (hadde "samme" 50mm billiglinsa til Nikon kameraet) Der gjorde Canon en mye bedre jobb... Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Hvordan kan 10 megapixler i forhold til 6 gjøre bildene bedre? Mistenker at du har hørt av noen at Canon er fantastisk, og da måtte du også ha det... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Når det gjelder Canon så får man mer varme i bildene i forhold til Nikon så det kan nok oppleves som at bildene blir bedre direkte ut fra kameraet. Det folk her mener er fasinerende med denne tråden er at du i utgangspunktet ikke får noe spesielt bedre bilder uansett hvilken kamera du kjøper i entry/semiprofft kategoriene,det er andre fordeler en bildekvalitet/mp. som gjør at folk bytter kamera. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Hvordan kan 10 megapixler i forhold til 6 gjøre bildene bedre? Mistenker at du har hørt av noen at Canon er fantastisk, og da måtte du også ha det... Uff gidder ikke kommentere siste linja... På Canon kameraet synes jeg bildet blir mye skarpere en Nikon Kameraet, dvs linjer/avrundinger osv i bildet er glattere og "skarpere". Det er hoved ankepunktet mitt på at jeg synes bilde ble bedre. Regner med at dette har med at oppløsningen er høyere, ergo mer punkt å tegne bildet av. Som sagt, optikken spiller ikke inn nå da det er "samme" linse på de to forskjellige Det er også greit å ha såpass oppløsning på bildet at man kan gå inn og hente ut informasjon uten at det ser ut som bare store pixler... Endret 10. april 2009 av svennand Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Skjønner ikke hvor all kritikken kommer fra. Det må da være lov å ha lyst til å bytte utstyr hvis man har råd til det, selv om ikke oppgraderingen er så utrolig stor? Synes trådstarter har gjort et bra valg som absolutt kan forsvares. Av og til kan faktisk nytt utstyr føre til at man får mer lyst til å ta bilder, og det er vel det som er det viktigste? Selv hadde jeg et Olympus E-300 i flere år som ikke ble brukt så forferdelig mye etterhvert, da dette ble stjålet kjøpte jeg et 30D og plutselig ble jeg fotohektet igjen Lenke til kommentar
svennand Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Skjønner ikke hvor all kritikken kommer fra. Det må da være lov å ha lyst til å bytte utstyr hvis man har råd til det, selv om ikke oppgraderingen er så utrolig stor? Synes trådstarter har gjort et bra valg som absolutt kan forsvares. Av og til kan faktisk nytt utstyr føre til at man får mer lyst til å ta bilder, og det er vel det som er det viktigste? Selv hadde jeg et Olympus E-300 i flere år som ikke ble brukt så forferdelig mye etterhvert, da dette ble stjålet kjøpte jeg et 30D og plutselig ble jeg fotohektet igjen Jepp! godt med noe nytt. Det er en helt annen kvalitet over både kameraet og linsen på det nye her, Veier jo nærmest det dobbelte og det lille jeg har prøvd så kan man si at bildetakning er blitt gøy igjen=) Lenke til kommentar
EldorBoye Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 *irriterende at autofokusen ligger i linsene... Hva mener du med at dette er irriterende? Det er jo ikke så veldig mange andre muligheter, fokusering må nødvendigvis foregå "i linsene". feilforklart, mente focus motoren. Spør du meg så gjør dette at linsene blir unødvendig dyrere? - Som andre har nevnt, er det neppe store summen. Det som derimot kan utgjøre mye, er IS, og da kommer du ikke akkurat noe lenger med Canon, som heller ikke har dette i huset. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Dersom trådstarter har familie/venner med Canon kan man jo gå ut fra at han har mye å tjene på å gå over i Canon- leiren. Kanskje har de et lass av linser som han kan låne? Men dersom dette ikke er tilfelle, blir saken en annen. Jeg har selv både Canon EOS 450D og Nikon D 40. Til tross for at jeg har 17-85 mm + 50 mm f 1.8 + Speedlite 430 EX II til Canon, forblir Nikonen mitt foretrukne valg til allroundbilder. Og da snakker vi om D40 med standard kitlinse uten ekstern blits. Spør du meg er Nikon D40 det beste budsjettkamera. Det tar fantastiske bilder til og med på automatikk. Så om trådstarter trenger nytt busjettkamera vil jeg anbefale D40 + en forbedret linse enn kitlinsa. Edit: Det at kameraet ikke har innebygd fokusmotor er vel strengt tatt ikke noe problem i dag. Kjøp rett type linse! Endret 11. april 2009 av ostenXX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå