Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ergrer meg grønn over at jeg ikke klarer å få til noe som egentlig burde være såre enkelt. Bruker jo Canvas Size støtt og stadig, men nå plutselig lystrer den ikke slik jeg vil. Og det gjør meg GAL at jeg overhodet ikke skjønner hva som er galt.

Jeg skal lage en smal sort linje rundt ett bilde, og velger å øke "new size" med 2 pixler i alle retninger. Så skal jeg ha en bredere hvit ramme rundt dette igjen. Resultatet ser i første omgang ut til å ha lykkes. Men når jeg re-sizer bildet, forandrer den tynne sorte linjen som går rundt bildet seg til å bli grå og atskillig bredere.

Når jeg forsøker starte på scratch, øker jeg størrelsen på den sorte linjen fra 2 til 3 pixler i alle retninger. Men denne gangen blir den sorte linjen rundt vesentlig bredere på høyre side og i bunn. Dette skjer før jeg resizer bildet.

Hva i all verden er det som skjer? Jeg lagde et tilsvarende bilde i samme størrelse for et par dager siden, da fungerte alt perfekt. Skjønner ikke hva som er annerledes nå.

Jeg er ingen ekspert på Photoshop, men jeg klarer stort sett å få til det jeg ønsker med litt prøving og feiling. Men denne gangen ser jeg ingen logikk i det som skjer, og dette var jo noe jeg kunne. Trodde jeg. Argh…, så irriterende. Håper det er noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...