Keiseren av Grønland Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Det kalles en military-tuck, så ja, det stammer med all sannsynlighet fra militæret. Brukes sjeldent nå til dags, men det gir en litt mer laidback holdning enn det ett slips på vanlig måte gir, i mine øyne... Man har aldri mishandlet slips på denne måten i militæret. Uniformsbruk er den strengeste kleskoden av dem alle. Her er det nedskrevne regler som gjelder. Til og med for hva slags slipsknute som skal brukes. Skal du absolutt ha et engelsk navn for det der, så hva med "douchebag tuck"? Endret 3. august 2010 av Ramius Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Beklager å måtte skuffe deg, men akkurat den måten å bære slips på ble brukt av militært personell tidligere, hvertfall i 1940-årene... Endret 3. august 2010 av Hvorre™ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Skader ikke å sjekke litt fakta, nei. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Beklager å måtte skuffe deg, men akkurat den måten å bære slips på ble brukt av militært personell tidligere, hvertfall i 1940-årene... Hvilket land dreier dette seg om? Jeg har forresten vanskelig å se at dette er en militæruniform. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Bildet er av en amerikaner fra 11th Airborne og er tatt i 1943 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Jeg har hørt at det var vanlig å ha slipset inn mellom 2. og 3. knapp når man ikke bar jakke over i den amerikanske marinen tidligere. Rundt WW2. Om det er sant eller ei vet jeg ikke, men det er nok der "military tuck" stammer fra. Jeg har òg sett flere servitører som gjør dette, slik at de slipper å dyppe slipset i maten til gjestene. Lenke til kommentar
Ooze Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Disse gutta har stil da. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Hvilket land dreier dette seg om? Jeg har forresten vanskelig å se at dette er en militæruniform. Mener å ha sett det på Band of Brothers også. 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Disse gutta har stil da. Jeg synes ikke det var så veldig fint... Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Stil: ja. Om den er pen er en helt annen historie: Endret 3. august 2010 av Noburu Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. august 2010 Rapporter Del Skrevet 5. august 2010 Så langt er det gitt ganske dårlige kilder på "military tuck". "Hørt at" og ett enkeltbilde av en soldat er ikke nok til å kalle dette for vanlig. Det kan godt hende denne mannen stappet slipset inn, bare i anledning av fotograferingen, eller at han hadde fri. Jeg tviler på at man brukte slipset på denne måten i tjeneste. Overbevis meg gjerne, men med gode kilder. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. august 2010 Rapporter Del Skrevet 5. august 2010 Så langt er det gitt ganske dårlige kilder på "military tuck". "Hørt at" og ett enkeltbilde av en soldat er ikke nok til å kalle dette for vanlig. Det kan godt hende denne mannen stappet slipset inn, bare i anledning av fotograferingen, eller at han hadde fri. Jeg tviler på at man brukte slipset på denne måten i tjeneste. Overbevis meg gjerne, men med gode kilder. Se her, og les bildeteksten. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 5. august 2010 Rapporter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Så langt er det gitt ganske dårlige kilder på "military tuck". "Hørt at" og ett enkeltbilde av en soldat er ikke nok til å kalle dette for vanlig. Det kan godt hende denne mannen stappet slipset inn, bare i anledning av fotograferingen, eller at han hadde fri. Jeg tviler på at man brukte slipset på denne måten i tjeneste. Overbevis meg gjerne, men med gode kilder. Det skader ikke å innrømme at man tar feil en gang i blant. Er man i strid, som man var under 40-årene i USA ville det selvsagt være naturlig å ha en mer praktisk tilnærming til uniformen. Når det er sagt synes jeg "army tucken" var ganske stilig. Endret 5. august 2010 av thrice 2 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 fra sf. kult at noen i den alderen og med den fasongen fikser en slik jakke. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Enig, men det jeg likte best på det bildet var bagen hans, lyser kvalitet av den. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Stemmer. Tror det er saddleback large briefcase. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Saddleback var det første jeg tenkte på også, ser sånn ut. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Han var kul! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Hoppebilder er teit 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå