Metrobola Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei, Jeg har en Pioneer 50" 5090 plasma med en GET digital boks med HDMI tilkobling. Men ofte så slår TV'en seg av når den står på en tv-kanal på GET-boksen. Altså, bilde går i sort, virker som den går i standby eller noe, og etterhvert slår den seg helt av når den har stått en stund. Jeg prøver å bytte mellom HDMI-utgangene for å få bilde tilbake, noen ganger funker det, og andre ganger ikke. Da må jeg slå tv-en helt av, og på igjen, for å få tilbake bilde. På BD/DVD inngangen har jeg aldri hatt problemet. Noen som vet hva som er feil eller har hatt samme problemer? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Mener den TVen har en funksjon som setter den i standby når den mister signal. Du har prøvd andre kilder, på forskjellige innganger, og er da godt på vei til å kunne utelukke at det er TVen som lager problemene. Har du prøvd å skifte HDMI-kabel? Med tanke på feilprosenten GET har på boksene sine vil jeg igrunnen tro det er mest nærliggende å anta feilen ligger her. Siden det er mye enklere å bytte dekoder enn TV ville jeg rett og slett prøvd å få byttet boks. Ta kontakt med GET og Pioneer support (22098080). (Antar de har stengt i påsken). Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Gå inn i både Pioneer TVen og GET dekoderen og skur av at de skal snakke sammen over HDMI. Det kan hende det er dette som utløser problemet. Hver gang du starter en HDMI kilde, og også kanskje når man bytter kanal/mister signal, så spør de hverandre hva de takler av signaler, og stiller seg til beste automatisk. Hvis du selv greier å gjøre dette i setupen så trenger du ikke denne funksjonen. Jeg vet du får slått dette av i Pioneer TVen, heter ett eller annet med HDMI xxx (På min Samsung BD spiller så heter det HDMI CEC). Vet ikke om man får skrudd dette av i GETen. Har kun Scart dekoderen fra dem enda. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det heter KURO Link hos Pioneer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå