Gå til innhold

FSB & Ram

mr x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ihvertfall kjøpt Twinmos PC2700/DDR333 CL2 ram, slik at jeg kunne ha kjørt i Cas 2 som er ca 10% hurtigere enn Cas 3. Skal du overklokke fsb ville jeg gått for Twinmos PC3200/DDR400 m/ Winbond som klarer ca. 230MHz i Cas 2, men kjøp i det minste PC2700 CL2 ram.

Men det skader ikke å prøve ut PC2100 rammen først...

Lenke til kommentar
Ville ihvertfall kjøpt Twinmos PC2700/DDR333 CL2 ram, slik at jeg kunne ha kjørt i Cas 2 som er ca 10% hurtigere enn Cas 3. Skal du overklokke fsb ville jeg gått for Twinmos PC3200/DDR400 m/ Winbond som klarer ca. 230MHz i Cas 2, men kjøp i det minste PC2700 CL2 ram.
Lenke til kommentar
jo..men det skal jeg kjøpe..bare lurte om det er viktig at ram på hk og fsb har samme mhz

Hvis hk støtter PC2700/DDR333 vil systemet bli raskere med det, enn f.eks PC2100/DDR266 no-name som må overklokkes fra 266MHz til 333MHz noe det ikke er en garanti for at det klarer. Men har du bra PC2100 ram kan den klare 333MHz...

Lenke til kommentar

har msi 746f ultra(hk)..det støtter xp 2800 og opp står det.kortet støtter max 400 mhz rambrikker(pc3200)

rammen er twinmos 2100 cas 2.5(256 ram)

s.p klarte og overklokke ramen til 333..hadde den slik i noen dager var stabil,men gikk til bake til 266.

Lenke til kommentar
mr x' date=' hvorfor quoter du i en post og svarer i neste. Har sett ihverfall tre forskjellige tråder der du gjør det. I denne tråden er det to eksempler på det.

Trykk på siter og skriv svaret ditt før eller etter teksten som ligger der.[

/quote']

oki...viste ikke det.takk allafall.p.s er litt ny her..!

er du moderator her,eller liker bare og rette andres feil ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...