Andzel Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Nå har jeg en partisjon på 60GB uten bokstav også har jeg K med 5GB, hva skal jeg gjøre da? Fordi å skrive det i CMD som du har skrevet over funker ikke i hele tatt. Kommer bare opp feil melding at "gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil. :| " Takker for hjelpen WiB Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Edit2: Glem det Edit: Men hvorfor booter den fint på min andre datamaskin da :|? Det lurer jeg på. Edit 3: Dvs det står slik: F:\i386>, eller D:\xpmin\i386. Du forstår det, ikke sant? Hvis ja (jeg skal bruke eksempel her som om du var på F: cdrom) F:\i386>winnt32 /syspart:K /makelocalsource /tempdrive:K /noreboot Forsto ikke hva du mente med dette her i hele tatt. Skriver jeg E:\~ som er min cdrom der XP cd-en er står det: gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil. :| HJELP! Edit4: E er cd-rommen min pluss at K er harddisken der jeg vil XP installsjonen skal gå ifra. Det vil si at filene ligger der. Hvis det hjelper deg litt. I bilde ovenfor er E: cdrom hos meg. Hvis E er cdrom for deg og skrive å enter slik du ser på bilde. Du har K: på den 5GB partition , så alt er bra. VIKTIG: er det primære partitioner du har på disken? De mæ være primære. Endret 9. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Når jeg gjorde dette så ville den reinnstallere XP på min hovedharddisk ^^. Så jeg skrudde av datamaskinen også tok jeg ut den og satt den inn i den andre, da ville den starte XP cd-en med engang, er det riktig? Edit: Når den skulle installere XP så kom det opp bluescrenn angående denne informasjonen her: "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" Det virker som følgende fil skaper problemet: Setupdd.sys osv osv Teknisk informasjon: *** STOP: 0x00000050 (0xE5138298.0x00000000, 0xF84C29A8, 0x00000002) *** setupdd.sys - Address F84C29A8 base at F849B000, Datestamp 41107c8f Endret 9. april 2009 av Andzel Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Er du sikkert at det er ikke noe galt med hardware? Du kan forteller litt om den gamle maskin, så kanskje vi får noe ut av det. Har du kontrollert at de 2 partitioner på disken var primære? Spesielt den K:? Ja det er riktig at den starter opp XP installasjon. Akkurat som om du hadde XP cd, men den trenger du ikke da.) Endret 9. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hvorfor sier du at den ville installere på den andre hovedisken din? Fikk du noe feilmeldning, eller? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Hvordan kan jeg finne ut det? Kom opp at jeg måtte søke etter feil på harddisken, begge harddiskene. Noe er rart, er det noen som veit om et program til å søke angående det eller? Rart fordi datamaskinen funket får jeg trykket på oppdatert da :| Endret 9. april 2009 av Andzel Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Mange bruker verktøy fra harddiskprodusenter, og mange bruker UBCD. MemTest,må du og kjøre. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 BIOS oppdager ikke harddisken mer så. Skal prøve å oppdatere BIOS-en så får jeg se hva som skjer. Hvis ikke det skjer så blir det vel dynga Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Det er slik at på en slik maskin, med en disk som kanskje er ikke så kokos, men som kanksje svikter i strømmtilførsel, på grunn av mange ...ut og inn, så kontrollere tilkoplinger, hvor kablene kan være skadet, i så fall vil du oppleve mange rare greier, og da er bare å finne fram alternativer, samt at til og med resete biosen mye kan gå galt, som ellers man er ikke oppmerksomt på. ......eller til og med å lade ut, hvis man er så rask at minne tømmes ikke og mye andre rart. Har du ikke behov for den, og ellers vil bare prøve fram, er ok, men har andre ting å gjøre, så er like greit å permitere den for et stund. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Harddisken funker på en annen datamaskin så er rart den ikke oppdager den. Den oppdager den på en hvis punkt på serial_01 står det harddisk navn men den finner den ikke i hele tatt i BIOS eller via windows installer:| Jeg har lite å gjøre for tiden men hadde vært fint å fått denne maskinen til å funke igjen da ^^. Fant ut at BIOS ikke kan oppdateres med CD så må ha windows installert WTF. :| Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Så det er S-ata disk. Kan du finne hva kortet heter? det står sikkert og kan leses når du er der nede for å kople den. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Er ifra Medion kort fant ut hvor jeg skulle laste ned BIOS men det var baer via windows når man er inne på den. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Tror du at det er bios og på grunn Sata disken? Ikke umulig? Hadde du sata på den før eller var det IDE. Er den sata du har, på 300 eller 150 MB/s? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Er bare sata, de med rød ledning, har prøvd forskjellige ledninger også. rart at dette her skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå