Gå til innhold

Mind Control i X-com UFO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her blir grafikken i spillet "skramblet". Har WinXP og radeon skjermkort. Finnes det noen patch for det?

 

Som shivac sa: http://f0dder.has.it/

 

Og hvis ingen glimrende strategier eller taktiske genistreker klarer å holde soldatene dine i live: http://home.tiscali.no/~kayove/SolEdit.jar

 

Eller hvis du vil rote litt med våpnene for å balansere spillet litt: http://home.tiscali.no/kayove/obedit/javaversion.html

 

(Du trenger ikke være dataingeniør for å bruke disse programmene, men det hjelper...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå fått en del folk som har psi skills. Men det funker ikke bra, har ikke fått en eneste unit til å panike engang. Selv om jeg bruke ALLE sammen til panice SAMME unit flere runder av en gang. Hvor mye må til for å få brukt dette da ? 2 3 måneder eller noe ? Er rimelig sikker på at jeg ikke prøvde å panike en commander eller leader. Var en snakeman.

Lenke til kommentar

Et lite tips: I tida før du får PSI-lab så sack alle soldater som du oppdager blir tatt over/panikk/osv gang på gang i missions. Det er de folka med lav psi som aliens går på først, så med å få dem ut tidligst mulig stiller du mye bedre senere i spillet.

 

Noen aliens er flinkere til å motstå psi-attack fra deg også, akkurat som du har noen gode soldater som motstår det. En del raser er komplett håpløst å prøve på.

 

Aliens bruker hit&run for å finne ut hvor folka dine er, de tar så å husker hvor du sto for så å skyte i den himmelrettningen de neste par turns. Så med mindre du har bruk-og-kast-soldater (recon) eller har lyst på å bruke samme strategi tilbake, så prøv å bruk angrep som beste forsvar.

 

Bruk gjerne det våpenet du kan sette waypoints til, for å rydde unna de du vet er der, men ikke kan skyte på. Det er fint å ha en soldat i ditt eget fartøy med ekstra ammo mellom bena (på gulvet), som kan skyte på alt av synlige aliens på slutten av en turn, det våpenet er en slags livbøye. :) Bruk det gjerne som døråpner også, f. eks til å angripe UFOene ovenfra og ned, eller til å utvide dører slik at du får tanksene dine igjennom.

Lenke til kommentar
Har nå fått en del folk som har psi skills. Men det funker ikke bra, har ikke fått en eneste unit til å panike engang. Selv om jeg bruke ALLE sammen til panice SAMME unit flere runder av en gang. Hvor mye må til for å få brukt dette da ? 2 3 måneder eller noe ? Er rimelig sikker på at jeg ikke prøvde å panike en commander eller leader. Var en snakeman.

 

Øvelse gjør mester heter det som kjent - det er bare til å gjøre forsøk hele tiden på å Panicke eller ta kontroll. Du vel merke at Psi-Skillen på soldatene dine som bruker Psi-Ampen aktivt vil stige etter hvert oppdrag. Innen 1 måned burde de beste folkene dine kunne ta over alle raser, utenom de med høy Psi-Str (Etheral + Sectoid samt alle Terrorists).

 

Bruk gjerne det våpenet du kan sette waypoints til, for å rydde unna de du vet er der, men ikke kan skyte på. Det er fint å ha en soldat i ditt eget fartøy med ekstra ammo mellom bena (på gulvet), som kan skyte på alt av synlige aliens på slutten av en turn, det våpenet er en slags livbøye. :) Bruk det gjerne som døråpner også, f. eks til å angripe UFOene ovenfra og ned, eller til å utvide dører slik at du får tanksene dine igjennom.

 

Yepp, Blaster Launcheren er konge til dette formålet. Pass bare på å ha god avstand til unitene dine..!

Lenke til kommentar
Yepp, Blaster Launcheren er konge til dette formålet. Pass bare på å ha god avstand til unitene dine..!

Toppen av is i magen er å drepe en alien som står ved siden av en av dine soldater uten å drepe soldaten! (med blaster launcheren(eller med distruptor i x-com:tftd))

 

Så lenge en husker på at raketten ikke sprenger før den treffer noe, går det bra rett som det er. Bare send raketten oppover for så å deise i bakken en del felt bak fienden, visuelt veldig morro. :)

 

Cyberdiscs og Chrysalis er foresten utrolig morro i tett bebygde strøk. Først prime graneter på alle soldatene dine, send dem så i kamp. Er du heldig blir 2-3 av dem zombier, som så sprenger til himmels når granaten de holder i hånda ramler ned, dette fører selvfølgelig også til at cyberdiscen som tilfeldigvis står ved siden av også sprenger, og dermed er hele kvartalet jevnet med jorda! ...."loading last save, please wait!"

Lenke til kommentar
chrysalids legger egg i folka dine/sivile, hvorpå de så blir til zombier.. etter en stund eller et par skudd, flerrer en ny chrysalid seg ut av zombien. i tillegg har de noe sinnsykt med armor.. et mareritt, med andre ord.

 

Huff, ja... Jeg husker hvor redd jeg ble første gang jeg støtte på Chrysalids...

Hadde nettopp utvikla flying armour og kun produsert 2 sett... Det var kun de 2 soldatene mine som hadde flying armor som overlevde det oppdraget :cry: Heldigvis hadde jeg sava rett før... så jeg endte opp med å skippe den Terror-Siten.

Jeg husker i TFTD var jo de som hadde tilsvarende "flying armour" like utsatt som de andre, da tentaculats kunne svømme opp og ned :o

Førte til høy puls iblant ja...

Lenke til kommentar

Syntes ikke de er så ille jeg, er jo bare å være litt camper. De kommer aldri nærme meg nok uten at de får et heavy plasma skudd i trynet. Så faller de sammen. Hender til tider at det er en recon som blir egga noen ganger. Men er jo bare et ekstra skudd det, så er det game over.

 

Hvilken vansklighetsgrad spiller dere det på ? Noen som har rundet spillet på det vanskeligeste ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...