Gjest Ronery guy Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei alle sammen. Jeg er 21 år gammel mann som bor i Oslo, etter vidregående bestemte jeg meg for å jobbe for å tjene penger for videre studier. Jeg jobbet i 8 måneder ganske hardt og nå er den posisjonen jeg hadde brukt opp, så jeg ble sendt hjem igjen. Når jeg kom hjem tok jeg meg fri en måned for å ordne opp i noen små ting, nå jobber jeg ett par ganger i uken hos den gamle jobben og trener 3 ganger i uken. Bortsett fra det så har jeg kommet frem til at jeg ikke har mye å gjøre, vennegruppen som jeg hadde før jeg stakk bestemte seg for å reise i hver vår retning, noen stakk til Trondheim, en til USA, Tyskland, militæret osv. Så nå er jeg helt alene og det gjør meg uutholdende ensom. Grunnet til at jeg flyttet mye i løp av livet har ført til at jeg ikke har klart å stabilisere en stor vennekrets i ett område. Alt jeg har nå er masse fri tid og ingen venner, siden jeg ikke studerer frem til neste semester så tenkte jeg at jeg skulle skaffe meg en heltidsjobb. Bortsett fra det så vil jeg gjerne møte positive og engasjerte mennesker, men har ingen anelse om hvordan jeg skal finne dem. jeg er ikke ute etter å skaffe meg masse venner, men vil gjerne kunne møte noen trivelige mennesker. Er det noen som har forslag til hvor jeg kan møte folk sånn helt fra scratch? Dette viser seg å være ett problem =\ Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Slenger litt ut i det blå, men: En heltidsjobb (som du nevner) er jo allid et sted du møter mennesker, men hva med hobbyer og sport? Fotograferig, paintball, klatring, motorcross osv? Diverse steder du møte edrue folk Tenker vel at det er lettest å møte folk der du må istedenfor der du prøver. Lenke til kommentar
Gjest Ronery guy Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jo jo, er klar over at du møter folk der som du skal. Men siden jeg ikke skal så mange steder så er det jo det some er litt av problemet. Mine aktiviteter som trening og noe av det jeg gjør er ment å gjøres alene, så det er jo litt av ett problem det også. vil bare bruke litt tid med andre mennesker på fritiden utenom det. Litt av ett problem =0 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Poenget var ikke å trene mer, men å velge aktiviteter der du er nødt til å møte og snakke med andre. Lenke til kommentar
Gjest Ronery guy Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Poenget var ikke å trene mer, men å velge aktiviteter der du er nødt til å møte og snakke med andre. Er bare veldig usikker på hvilken aktivitet det skulle være, jeg har ingen interesse for fotografi eller andre vanlige type aktiviteter. Jeg er veldig glad i film og trening, bortsett fra det liker jeg student miljøet. Er da ikke student, blir det igjen etter sommeren. Trenger å møte noen folk før det da, eller så kommer jeg til å bli gal. Er det noen flere forslag? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Poenget var ikke å trene mer, men å velge aktiviteter der du er nødt til å møte og snakke med andre. Er bare veldig usikker på hvilken aktivitet det skulle være, jeg har ingen interesse for fotografi eller andre vanlige type aktiviteter. Jeg er veldig glad i film og trening, bortsett fra det liker jeg student miljøet. Er da ikke student, blir det igjen etter sommeren. Trenger å møte noen folk før det da, eller så kommer jeg til å bli gal. Er det noen flere forslag? Hva med en filmklubb? Meld deg på og se film sammen med noen: http://www.filmklubb.no/index.php?s=nfk&am...filmklubb_liste Lenke til kommentar
Gjest Ronery-guy Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Der har vi noe ja, kommer til å sjekke det ut. Er det noen flere forslag da, trenger litt mer å gjøre for tiden. Lenke til kommentar
ZipWritE Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Hva med å ta opp kontakt med gamle kjente? Prøve å henge seg litt på en gjeng uten å være klengete. Ta kontakt med en gammel venn fra barne/ungdom/vidregående skole og si at det er lenge siden sist. Spør om personen er interessert å ta en kopp kaffe på kafé. Sleng deg på alle mulighetene som dukker opp. Fester eller andre aktiviteter. Få folk til å synes du er interessant og de begynner å ringe deg uten at du må ta kontakten hele tiden. Evt forklar saken til gamle kjente og at du ikke har så mange venner pga splittelse i gjengen, men at du er der om de vil finne på noe en dag. Må heller ikke høres desperat ut eller innpåsliten Ikke fortell det på en måte så de blir skremt eller føler synd på deg, men vær helt casual hehe. Sett opp en brainstorming om kontaktnettverket ditt fra skolen, jobb eller trening og prøv å ta kontakt med noen Vel, har du fått kontakt med noen, så er det fort gjort å ville ha mer kontakt og spørre de for ofte om de vil være med å finne på noe. Akkurat som man glemmer at de allerede har en vennekrets Lenke til kommentar
Gjest Ronery-guy Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Sant det, har to venner som jeg kunne ha tatt kontakt med. Det er bare det at det er mange år siden jeg har pratet med dem, det optimale hadde vært hvis de kunne introdusere meg til andre folk. Bortsett fra det så har jeg bodd mange forskjellige steder, forskjellige land til og med, noe som gjør at jeg ikke har så mange venner samlet på samme sted, spesielt ikke i Oslo. Så jeg trenger fortsatt å skape en ny sosial krets, siden jeg ikke er i det typiske miljøet der man naturlig møter folk på min egen alder så viser det seg å være ett problem. Ta gjerne å post flere råd, jeg tar godt imot dem. Lenke til kommentar
wallawalla Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Begynn med paintball, airsoft, golf eller noe du syntes er spennende =) Oslo paintball arena er åpent mange dager i uken, det er veldig morro Lenke til kommentar
Gjest Ronery_guy Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har blitt ferdig med å sette sammen CV'en min, så nå kommer jeg til å gi fra meg noen kopier rundt omkring og håper å få heltidsjobb snart. Men jeg blir fortsatt gal av å være alene, det plager meg at jeg ikke har noen å prate med, det med å møte nye mennesker og danne en sosial krets og er noe av det viktigste i livet. ._., Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå