Dragonheart Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei, jeg har et problem med laptopen min. Jeg satt på den og var egentlig bare på msn da den slo seg av plutselig, som om den døde. Så slo jeg den på igjen og fikk denne feilmeldingen: Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Deaktiver eventuelle verktøy for virussjekk, diskfragmentering eller sikkerhetskopering. Kontroller konfigurasjonen av harddisken, og se etter eventuelle oppdaterte drivere. Kjør CHKDSK /F for å se etter harddiskskader, og start deretter datamaskinen på nytt. Teknisk informasjon: *** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x89AD5828, 0xC0000102, 0x00000000) --------------------------------------------------------- Det er alt som kom opp og ingen tegn på dumping av fysisk minne eller lignende. Jeg har prøvd å trykke på knapper og alt fra Windows knappen + R til å slå den av og på tusen ganger... Prøvd å starte opp i sikkerhetsmodus og alt, til og med "siste innstillinger som funket" men ingenting ser ut til å funke. Er det noe jeg kan gjøre og hva er problemet? Har den kræsja fullstending? Er ikke så veldig flink med slikt som dette. Sitter forresten på en annen pc, og laptopen virker helt død, får bare samme feilmelding opp igjen hver gang den slås på. Hjelp! Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei, jeg har et problem med laptopen min. Jeg satt på den og var egentlig bare på msn da den slo seg av plutselig, som om den døde. Så slo jeg den på igjen og fikk denne feilmeldingen: Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Deaktiver eventuelle verktøy for virussjekk, diskfragmentering eller sikkerhetskopering. Kontroller konfigurasjonen av harddisken, og se etter eventuelle oppdaterte drivere. Kjør CHKDSK /F for å se etter harddiskskader, og start deretter datamaskinen på nytt. Teknisk informasjon: *** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x89AD5828, 0xC0000102, 0x00000000) --------------------------------------------------------- Det er alt som kom opp og ingen tegn på dumping av fysisk minne eller lignende. Jeg har prøvd å trykke på knapper og alt fra Windows knappen + R til å slå den av og på tusen ganger... Prøvd å starte opp i sikkerhetsmodus og alt, til og med "siste innstillinger som funket" men ingenting ser ut til å funke. Er det noe jeg kan gjøre og hva er problemet? Har den kræsja fullstending? Er ikke så veldig flink med slikt som dette. Sitter forresten på en annen pc, og laptopen virker helt død, får bare samme feilmelding opp igjen hver gang den slås på. Hjelp! Microsoft sin support-side ang dette problemet : Error message in Windows 2000: "Stop 0x24" or "NTFS_FILE_SYSTEM" Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 ... og her er enda en side som kan hjelpe deg i riktig retning : Windows XP won't boot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå