aurstad Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Altsaa, jeg og noen kamerater leker oss litt med IIS og lager et lite administrasjons system for IIS serveren. Det er en ting vi trenger litt hjelp med: Vi trenger aa finne den fysiske path'n som en website ligger i. F.eks "default web site" ligger i "C::inetpubwwwrootDefault". Vi har laant litt ifra diverse script paa www.iisfaq.com og faar frem name, server comment, status osv. Fant ogsaa et script som gjoer nesten det vi vil, men i det saa kan man soke paa en fysisk path og saa faa frem websites som "tilhorer" denne pathen. Det vi vil er jo nesten det omvendte, nemlig "soke" paa en website og faa frem fysisk path. Er det noen som kan hjelpe oss med dette? Evig takknemlig [/i] Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Har funnet ut at d er server.mappath ("") man må bruke. Kan noen vise med en løkke som der denne brukes og som lister ut alle path'ene til alle websitene på IIS serveren? Lenke til kommentar
reactor Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Søk litt rundt etter "scripting.filesystemobject" så vil du nok finne det du leter etter, du har nemlig en folders-collection du kan bruke. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Søk litt rundt etter "scripting.filesystemobject" så vil du nok finne det du leter etter, du har nemlig en folders-collection du kan bruke. Jeg tror du skumma litt raskt igjennom her. Altså den folder objectet kan slik jeg forstår det brukes til å hente informasjon om en folder, problemet er jo at jeg skal finne den fysiske pathen som tilhører en website på IIS serveren. Denne kan returneres med server.mapPath ("") kommandoen. MEN Kan du hjelpe meg med å få denne inn i en løkke slik at den lister ut alle path'ene som websitene på IIS serveren bruker? Lenke til kommentar
reactor Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hmmm.... Dersom du tenker på å liste opp fysisk path til alle virtuelle kataloger som ligger på serveren: Nei, det kan jeg nok dessverre ikke hjelpe deg med. Da må du nesten sjekke dokumentasjonen til IIS. Jeg snuste litt på det i går kveld, men fant ut at det ble litt for mye snusing for min del - har dessverre ikke tid... Dersom det er å finne alle kataloger (med path) som ligger under rotkatalogen for en webserver er det temmelig greit, det er bare å bruke subfolders-collection. Jeg har aldri prøvd dette med å administrere IIS via scripting, det ser temmelig vanskelig ut spør du meg Jeg kan iallefall gi den en løsning for den andre problemstillingen her, si ifra om det er det du trenger. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Hmmm.... Dersom du tenker på å liste opp fysisk path til alle virtuelle kataloger som ligger på serveren: Nei, det kan jeg nok dessverre ikke hjelpe deg med. Da må du nesten sjekke dokumentasjonen til IIS. Jeg snuste litt på det i går kveld, men fant ut at det ble litt for mye snusing for min del - har dessverre ikke tid... Dersom det er å finne alle kataloger (med path) som ligger under rotkatalogen for en webserver er det temmelig greit, det er bare å bruke subfolders-collection. Jeg har aldri prøvd dette med å administrere IIS via scripting, det ser temmelig vanskelig ut spør du meg Jeg kan iallefall gi den en løsning for den andre problemstillingen her, si ifra om det er det du trenger. Jeg er riiimelig sikker på at det er server.mappath jeg må bruke.. Kan du vise meg hvordan jeg må gå frem for å få listet frem alle path'ene til alle websites på en IIS server? Problemet jeg har for tiden er at den lister ut samme path for alle websitene.. dvs at den returnerer rett path for website nr 1, (feks c:intetpubwwwrootminside), men så når den fortsetter så lister den også ut denne pathen for website nr 2, 3, 4, 5 osv. Skjønner du hva jeg mener? Lenke til kommentar
reactor Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Det er nok dessverre ikke så enkelt, men her har du kildekoden til wScript som gjør nøyaktig det du spør om: http://www.iisfaq.com/default.aspx?View=A322&P=109 Du må "adoptere" dette scriptet til ASP da, men det blir jo i all hovedsak å bytte ut "wscript.echo" med "response.write". Bare husk at brukeren som kjører scriptet må ha admin rettigheter på en eller annen måte, det finnes en guide på det også på: http://www.iisfaq.com/default.aspx?View=A323&P=109 Det burde hjelpe deg på vei - lykke til med knotingen! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 /me gir et Reactor et smellkyss i panna! YES ! Farsken nå har jeg knotet en uke med dette å så kommer du vandrende med et ferdig script! Trodde jeg hadde trålet igjennom IISFaq.com jeg men hadde vel oversett denne siden! TUSEN takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå