Gå til innhold

Sommerjobb i SFO? Aldersgrense? Krav?

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt til å søke sommerjobb i SFO, men er bare 17. Så jeg lurer på hva kravet er. Må jeg ha hatt noe kurs/erfaring? Og hvordan er det med alder?

Har også tenkt til å søke på barnehager.

På forhånd, takker for svar.

Endret av tokroner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt med sånne tåpelige svar syns jeg.. Går som regel på interesser og trivsel også, ikke den 5`ern mer i lønn.. Det du kan gjøre tokroner er å søke som assistent i sfo. Her MÅ man ikke ha erfaring eller kvalifikasjoner. De ser heller på åssen type menneske du er osv, selv om det er ønskelig at man har utdanning som bare og ungdomsrberider eller liknende. Alderen din er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Så lenge du berre skal være assistent saman med nokon med meir erfaring en deg så er det ikkje noken egentlige alderskrav, einaste er at du bør være så gammal at ungane ser på deg som ein autoritetsperson, men sidan du er 17 så burde ikkje det være noke problem. Dei er heilt sikkert glade for å få litt avlastning.

Har SFO sommeråpent forresten?

Lenke til kommentar

Tror det er vanlig at SFO har åpent et stykke ut på sommeren, ikke helt sikker - og det varierer sikkert litt geografisk. Uansett, tror ikke det er så vanskelig å få jobb, i hvert fall ikke hvis du er gutt. Tror heller ikke alderen din er noe problem, når du er 17 så er du gammel nok til at de ser på deg som en voksen, samtidig som du er ung nok til å være kul. :p

Er selv 19 og jobber som vikarlærer/assistent på en skole, har også jobbet litt på SFO fra tid til annen. Ganske chill jobb, vær med barna å spille fotball osv. :) Tjener greit også, bedre enn de fleste butikkjobber - samtidig som det er mer utfordrende, morsommere og gjør seg sikkert greit på CV-en. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...