Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Slenger ut enda et bilde fra fototuren jeg hadde i dag. Tatt med Nikon D80 og kitobjektiv (18-135mm.) Synes bildet skapte en slags "mystisk" stemning, hva synes dere? Hva liker dere (ikke) ved bildet? Hva kunne jeg gjort annerledes? Lenke til kommentar
Ilatad Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Syntes det ble for "rotete", finner ikke noe å feste blikket på. hva med å få hele greina skarp (samt alle skuddene) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Tja, jeg fant da fort noe å feste blikket på. Nemlig det eneste som er i fokus her, de to gåsungene. Men de er nesten litt for dunkle og udefinerte til å skille seg helt ut, selv om de vanndråpene hjelper langt på vei. Det er ikke akkurat "ryddig" her, men over seg rotete er det heller ikke. Noe må man fylle bildet med. Komposisjonen ser noenlunde grei ut. Skulle jeg foreslå en konkret endring, ville det vært å gå nærmere slik at de to gåsungene dominerte bildet i litt større grad. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Må bare si meg enig med k.n.b her, og tilføye at for min del syns jeg det ble riktig så pent dette! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Takk for svar Kan si meg ganske enig med k.n.b. også, men tror ikke jeg hadde kommet særlig mye nærmere mtp. nærgrense osv. med mitt objektiv. Skulle ønske jeg hadde macro Lenke til kommentar
Ilatad Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Skulle ønske jeg hadde macro *Litt OT* Et lite tips kan jo være å kjøpe macro linse (ikke objektiv) betalte selv ca 500,- for et hoya sett med +1 +2 og +4 linse. Det tar lite plass og funker fint Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Skulle ønske jeg hadde macro *Litt OT* Et lite tips kan jo være å kjøpe macro linse (ikke objektiv) betalte selv ca 500,- for et hoya sett med +1 +2 og +4 linse. Det tar lite plass og funker fint Mener du filter? Har du link eller noe (hvis du kjøpte på nett)? Takk for tipset i alle fall. Kanskje jeg skal skaffe meg det i mellomtiden mens jeg sparer til et skikkelig macroobjektiv. Lenke til kommentar
Ilatad Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Filter ja.. Jeg kjøpte herifra: http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=1560156 NB: denne linken går til 58mm. velg den som passer til ditt objektiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå