JohndoeMAKT Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Heisann, jeg har en maskin koblet til forsterker med både digital og analog kabel. Analog fordi med mindre jeg spiller av en lydkilde med DD/DTS sendes ikke lyd over den digitale kabelen. Det gjør derimot alle lydkort jeg har hatt tidligere under Windows, så jeg regner med det bør være mulig å få til under GNU/Linux også. Det jeg altså ønsker er digital stereo PCM over digitalkabelen ut av all lyd sendt gjennom lydmotoren. For øyeblikket er det ALSA. Lydkortet jeg har er det inkludert i sørbrua på mitt P45-baserte hovedkort. 00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) HD Audio Controller Er det jeg ønsker mulig og i så fall, hvordan? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Skulle ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere, jeg har lydkort med digital ut, og det fungerer der. Mulig du må stille inn asound.conf til å kjøre alt til en bestemt device. Gir ikke google noen resultater? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 I Ubuntu 9.04B aktiverte jeg iec958, så kom lyden flommende ut høytalerne. Stereo, DTS, Dolby Digital. Fungerte bedre i dag med 9.04 Beta enn 8.04 i fjor sommer heldigvis Dette er vel å merke på et annet type lydkort enn hva du har. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Good news everyone. Jeg flikket rundt med prioritering av utgangsenheter og deaktiverte bla. mixer for et par enheter. Så skulle spotify kjøres og volumet var voldsomt lavt, og jeg tok i full fart å omgjorde et par av endringene og oppdaget så neste dag at all lyd plutselig ble overført digital. Det er desverre akkurat samme historie som forige gang jeg fikk dette til å fungere på forige maskin med 8.04. Jeg rotet det til og så fikset jeg det ved en tilfeldighet når jeg prøvde å omgjøre rotet. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har vært borte i samme suppa selv. Har alltid fått det til å virke på et vis, men det har vært via innstillinger som ikke akkurat har vært selvforklarende. Noe av grunnen er nok at flere lyddrivere i linux er ganske "generiske", dvs, de dekker en viss chip/familie av chips, men som det finnes mange varianter av, og man er dermed ikke garantert at lyddriveren virker på samme måte i alle tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå