Kenneth Solfjeld Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Var egentlig bare ute for å finne en god location til kommende helgs landskapsfotoshoot på Tomma. Hadde kamera med, så jeg tok likevel noen bilder. Noen ble fine, men ikke særlig gjennomførte. Dette ble likevel litt kult synes jeg, med den kullsvarte landstripa mot det blåoransje havet. Likevel ingen gjennomtenkt komposisjon, men fargene er fine. Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Nydelige farger da Ser ut til at du kan få flotte bilder på denne plassen. Får håpe du blir kike heldig med lyset neste gang og. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Ja.. Ser dårlig ut nå da. Regn og skodde, men kan bedre seg mot helga.. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Selve bildet er vel litt standard,ja,men det er jo et råflott fargespekter som hever det. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Solnedgangen ser ikke ut til å være motivet i dette bildet. Landskapet er veldig fint. Fargene fra solnedgangen er for øvrig bare en bonus. Komp'en står fint alene, syns jeg. Har du ikke noe å beskytte kamera mot vær og vind? Samme komp på en skoddete uværsdag kunne gjort det langt mer interessant. På tross av at du ville ha "solnedgang" i tittelen, som nesten er misvisende i akkurat dette bildet, syns jeg dette er noe av det bedre du har komponert. Jeg syns det var herlig å se hvordan forgrunnen passer ypperlig til bakgrunnen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Du har så vidt fått med Træna også ser jeg. Mulig jeg ellers bare hadde sett nok et solnedgangsbilde, men siden jeg har vært noen ganger på både Lovund og Træna så var det et gledelig gjensyn for meg. Den oransje gløden var uansett nydelig, og gjenskinnet i fjæra gjorde seg. Jeg synes altså at det var et hederlig forsøk på genren. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Takker så mye! Det er ofte slike impulsbilder som blir bra. I alle fall liker jeg dette mere og mere. Du har så vidt fått med Træna også ser jeg. Mulig jeg ellers bare hadde sett nok et solnedgangsbilde, men siden jeg har vært noen ganger på både Lovund og Træna så var det et gledelig gjensyn for meg. Den oransje gløden var uansett nydelig, og gjenskinnet i fjæra gjorde seg. Jeg synes altså at det var et hederlig forsøk på genren. Du har ikke vært på Tomma da? Fantastisk sted, hvor jeg er så heldig å ha hytte. Perfekt sted å dra på foto-oppdagelsesferd! Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Flott fargespill i himmelen, ville ha kuttet ut en del i høyre billedkant. Vannet er kanskje litt oversaturert. Alt i alt et fint bilde. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Vil ikke kutte bort Træna, viktig del av bildet selv om den fremstår litt puslete her. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Vil ikke kutte bort Træna, viktig del av bildet selv om den fremstår litt puslete her. Visste ikke det, selvsagt må det være med! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. april 2009 Rapporter Del Skrevet 17. april 2009 Du har ikke vært på Tomma da? Fantastisk sted, hvor jeg er så heldig å ha hytte. Perfekt sted å dra på foto-oppdagelsesferd!Nei, dessverre. Bare sett det på avstand. Var egentlig på besøk på Sleneset, men fikk meg noen turer med "Hakkamaranen" (Westamaranen Træna, som sikkert ikke er i drift lenger). Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2009 Træna er tatt ut av drift ja. Går i trafikk på Island. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 18. april 2009 Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Dette bildet likte jeg! Forbløffende flotte farger. Dette er ikke en solnedgang, det er en del av "Golden Hour". Det er den fineste stunden som finns. MEN: 1. Langs horisontlinjen er en svart stripe, noe som jeg antar er land, men holmene/øyene du ser tydeligere er mer blå-ish. Dette ville jeg fjernet. (Mulig det bare er min skjerm, da jeg er på en macbook ) 2. Hvorfor så stor blender? Hadde du ikke med deg stativ? Isåfall, neste gang du går ute på denne tiden av døgnet på slike steder, må du ta med stativ og sette det så lavt du kan i vannkanten med liten blender(for dybdeskarphet) og lang lukkerhastighet, for å få en blurete, myk sjø. Da har jeg ikke mer å si:) Igjen, hærlig bilde! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Takker for kommentar! Det blå-ishe du ser på øyene er nok et resultat av at de ligger ganske mye lengre ute enn øyene innenfor (atmosfæriske forhold, dis) Grunnen til f/8 er at det er nesten optimalt skarpthet på objektivet, og mere enn god nok DOF til dette bildet. Ellers er jeg enig i at jeg kan gå nærmere vannkanten, og ha lengre lukkertid for vakkert slør i vannet. Endret 18. april 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Det blå-ishe du ser på øyene er nok et resultat av at de ligger ganske mye lengre ute enn øyene innenfor (atmosfæriske forhold, dis) Var vel det jeg tenkte meg, men det går jo ann å prøve å gjøre noe med det? Men det er bare jeg som synes det ødelegger det store potensialet bildet har... Grunnen til f/8 er at det er nesten optimalt skarpthet på objektivet, og mere enn god nok DOF til dette bildet. Ellers er jeg enig i at jeg kan gå nærmere vannkanten, og ha lengre lukkertid for vakkert slør i vannet. Men du må jo huske at for å få lengre lukkerhastighet(for blurete sjø) må du har bildet mørkere, ved å gjøre blenderen mindre. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Joda, hvis jeg ønsker den effekten skal jeg gjøre det. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor du vil at absolutt alt av øyer og skjær skal være svart? Jeg synes ikke det er fint. Men det er nok en smakssak. Endret 19. april 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. april 2009 Rapporter Del Skrevet 20. april 2009 Ikke 100% svart, men ikke så blått som det er. Ja, det vil jeg tro er en smakssak Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. april 2009 Kan være at du har et poeng. Skal legge ut en versjon med litt mørkere fjell etter jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå