Pallantir Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg fikk igjen min Zepto Znote fra reparasjon i dag. Skjermkortet var ødelagt, så hovedkortet er byttet. Men nå står vifta på for fullt hele tiden, og det er rene støvsugeren! Kan noen tenke seg hvorfor? Jeg har vært innei BIOS og sett, og for meg ser den ut til å stå på det riktige. Nedre terskel for vifta er satt på 60 grader, og da burde den vel stoppet. Men jeg lurer på om det kan være skjermkortvifta som går. Jeg prøvde å installere SpeedFan, men den ser ikke viftene engang. Kan noen hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Du kan prøve å installere HWMonitor og se hva den sier om temperaturer på CPU og GPU. Dersom noen av disse er abnormalt høye (over 60 grader) uten at maskinen jobber hardt er det noe galt. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Sjekk etter bios updates på zepto sin ftp. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Te'om, jeg bruker Speedfan, og det var ingen unormale temperaturer noe sted. Men feilen viste seg å være noe annet: Zeitgeist, Bingo! Jeg fant det faktisk like før jeg la meg i går kveld, men glemte å skrive at det var fikset! De hadde satt inn et hovedkort med en av de første BIOS-ne, så viftestyringen var visst et valg mellom på fullt...og på fullt! ;-) Lurer forresten på hvorfor ikke Speedfan kan styre viftene på denne. Irriterende, for den ser ikke viftene engang. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Glad for å hjelpe. Angående speedfan. Nei zepto hovedkortene er litt sære ved at de har elendig default viftestyring samt uvilje til å samarbeide med en del programmer. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Ah, jeg har aldri brukt SpeedFan så jeg visste ikke at det viste temperaturer. Det er bra du har fått løst problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå