hardcopy Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hei Jeg jobber med å oppgradere en gammel haug av en PC (Geforce 2 MX, 1200Athlon, A7V-E). Jeg tenkte å begynne med å kjøpe nytt skjermkort, men har til min store bekymring oppdaget at det bare er 4xAGP slot på hovedkortet mitt. Er det da noe poeng i å klinke til med f. eks Radeon 9700 pro? Hva er eventuelt beste alternativ? På forhond takk. Gammel maskin suger! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Et 8X-kort vil fungere helt fint på et 4X-hovedkort. Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Et 8x AGP skjermkort er fullt bakoverkompatiblet. Så det skulle ikke bli et problem overhodet. Ikke etter mine erfaringer hvertfall. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Ja jeg støtter det forslaget om at det funker helt fint... Kortene er bare "ittebittelitte" granne bedre i 8x, fordi 8x agp har bedre båndbredde en 4x men f*** det var skuffende lite merkbart når jeg testet. GF4 4xagp POWA!!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jo det er ett bra poeng det om du feks kjøper radeon 9700pro til din gamle pc, du får ikke utnyttet kortet max med den pc'en, men du har et kort som kan bruke på din neste pc. Du kan og kjøpe radeon 9500pro, eller GF4 ti4800 er og et bra valg. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jo det er ett bra poeng det om du feks kjøper radeon 9700pro til din gamle pc, du får ikke utnyttet kortet max med den pc'en, men du har et kort som kan bruke på din neste pc. AGP 8x er per idag skikkelig oppskrytt. Jeg har selv et Radeon 9700 Pro kort, og har sammenlignet mellom 4x og 8x, forskjellen var 0. Tror 8x har godt av neste generasjons skjermkort, som er betydelig raskere enn de vi har idag. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jo det er ett bra poeng det om du feks kjøper radeon 9700pro til din gamle pc, du får ikke utnyttet kortet max med den pc'en, men du har et kort som kan bruke på din neste pc. AGP 8x er per idag skikkelig oppskrytt. Jeg har selv et Radeon 9700 Pro kort, og har sammenlignet mellom 4x og 8x, forskjellen var 0. Tror 8x har godt av neste generasjons skjermkort, som er betydelig raskere enn de vi har idag. Hehe. Hadde en mistanke om det for en stund tilbake, men nå er det altså bekreftet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå