Delvis Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Går ut fra at det er noe jeg ikke skjønner her, for har prøvd med 3 nye plater. Alle gir feilmelding "error disc not ready" o.l. Det er noen Traxdata DVD+ R dl jeg kjøpte bare på sparket hos Clas Olshon. Det står jo at de tar 8.5 Gb Har prøvd med både kopiering, brenning av iso fil og andre filer på alle måter, mem den vil ikke godta disse platene. Krever disse platene mer av brenneren enn andre eller skal det foretas noe spesielt eller hva er galt egentlig? Vanlige 4,7 Gb plater fungerer jo helt fint som før de. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Grunnen til at det ikke går er nok for det du ikke har støtte for to-lags dvd plater. prøv å kjøp en Dual Layer brenner Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Grunnen til at det ikke går er nok for det du ikke har støtte for to-lags dvd plater. prøv å kjøp en Dual Layer brenner Det jeg nesten regnet med ja, takk for opplysningen. Forresten et lite spørsmål: er slike brennere vanlig standard på nyere Pc'er? Endret 8. april 2009 av groenn Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Grunnen til at det ikke går er nok for det du ikke har støtte for to-lags dvd plater. prøv å kjøp en Dual Layer brenner Det jeg nesten regnet med ja, takk for opplysningen. Forresten et lite spørsmål: er slike brennere vanlig standard på nyere Pc'er? Tror det er standar på nyere pc-er men hvis ikke så koster de ikke mye heller. Her er en til under 200Kr. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Takk igjen du! det var ikke akkurat dyrt nei Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Stemmer det, DL brennere er vanlig på de fleste maskiner nå. Endret 8. april 2009 av Wipeout Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Stemmer det, DL brennere er vanlig på de fleste maskiner nå. Hvordan sjekker man på en maskin at den har det, står det noe sted? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Du kan gå på enhetsbehandling å sjekke hva DVD-brenneren din heter, og så gå på produsentens hjemmeside å sjekke Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Du kan bruke et program for å sjekke brenneren din sine eganskaper. F.eks Nero Info Tool som det er linket til her: http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/0...g-capabilities/ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Ja prøvde det, men er ikke sikker om jeg fant det ut. Bare lurte på om den på min bærbare Dell Inspiron 630 m (fra 2006) har sånn. Den heter Sony RW DW A58Q. Fant en på denne siden med samme nummer. Men det er kanskje en nyere utgave? Edit: Ok takk siste poster, så ikke innlegget ditt før jeg svarte. Skal sjekke den Endret 9. april 2009 av groenn Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Tror den DVD RW brennern er rimelig kresen på DVD media. ( ser slik ut her .. ) http://club.cdfreaks.com/f44/errors-dvd-r-...dw-q58a-158417/ Tror du skulle prøve den med noen "bedre" plater for å si det sånn. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Tror den DVD RW brennern er rimelig kresen på DVD media.( ser slik ut her .. ) http://club.cdfreaks.com/f44/errors-dvd-r-...dw-q58a-158417/ Tror du skulle prøve den med noen "bedre" plater for å si det sånn. En liten oppklaring: Når jeg prøvde brenne med disse, var det på den stasjonære (Rema-Pc fra 2003 med Pioner dvd brenner) Har ikke prøvd på Dellen enda, men har ikke hatt problemer brenne andre. Prøvde der programmet, og det ser ut som den skal ta DL? Bare jeg må kopiere over og ta de filene som skal brennes med fra den St. med en ekstern Hardisk. Derfor jeg ville sjekke først. Skal prøve nå Må igjen takke så mye for tipsene Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 I følge bildet du postet der støtter den brenneren det er info om både DVD DL +R og -R, så den skal klare platene. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 I følge bildet du postet der støtter den brenneren det er info om både DVD DL +R og -R, så den skal klare platene. Først kom det melding at disken var "ok", men med en gang jeg klikker "burn" blir den spyttet ut og det kommer en feilmelding. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Var dette på laptoppen eller den stasjonære? Og hvilken feilmelding får du? Prøver du samme fysiske plater som du forsøkte med på den stasjonære? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Det samma problemet som du har, har bestemor også på hennes Dell-PC. Den skal støtte DVD+R DL, men når jeg prøver å brenne en film på 8.5GB-platen, sier den bare at den ikke er gyldig og at du må putte inn en godkjent plate..mystisk Endret 10. april 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Var dette på laptoppen eller den stasjonære?Og hvilken feilmelding får du? Prøver du samme fysiske plater som du forsøkte med på den stasjonære? Det er på laptoppen (Dell ins. 630m) Den stasjonære støtter ikke dette formatet, så den er grei. Får først denne beskjeden at discen er ok: Men når jeg så klikker "write", tar det bare et par sekunder, plata spretter ut og denne meldingen kommer opp: Har det noe å si hvilket brenneprogam en bruker, at det er vits å prøve et annet? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Husker med NEC brenneren min så var den svært kresen på plater og ville stort sett kun ha Verbatim plater. Så dette klarte jeg delvis å fikse ved å konstant oppdatere firmwaren like ofte som andre oppdaterer drivere. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Ja forsøkte finne driver til denne på Sonys side, men fant ingenting. Noen ssom vet hvor jeg kan få tak på driver og firmware? (Fimware har jeg vel aldri vært noe borti) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå