Gå til innhold

ustabilt 7900 gtx. freeze/black screen. trenger jeg nytt?

Anbefalte innlegg

jeg har hatt veldig problemer med å spille spill problemfritt på denna pc'en i lang tid. har bare blitt forklart at det er program feil som gjør at jeg ikke får spilt og må vente på patcher etc, men jeg mistenker selve skjermkortet er ødelagt.

har hatt kortet siden omtrent da det kom ut, har oppgradert hk, cpu, ram i ettertid, og formatert ett par ganger.

hardware:

maximus II formula

E8500 @ stock (3,16ghz)

ocz reaper 2x1024 ddr2 @ stock (1066mhz)

geforce 7900 gtx fabrikk OC (stock)

skjermkort er aldri overklokket, ikke resten av pc'en heller siden siste oppdatering siden høst.

tester jeg har kjørt:

orthos: 12 timer uten feil (cpu 55 grader)

memtest: 2 timer uten feil

furmark: <temperature celcius="85.00" fahrenheit="185.00" seconds="257.70" />

og etter furmark kom det black screen.

directx og forceware oppdatert med mars update.

betyr detta at skjermkortet er blitt defekt gjennom tida? eller er det fortsatt no programfeil rundt omkring? er sjeldent jeg får spilt spill over lengre tid enn 15 minutter før noe skjer. har planer om å kjøpe nytt skjermkort, men gidder ikke om jeg ender opp med samme problemene med nytt kort og det ikke er skjermkortet sin feil..

Endret av Profanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilket os kjører du ? du kan prøve å teste furmark med åpent kabinett. se om temp har noe å si. skjermkort skal ikke bli slitt over tid. eller dataelektronikk for den sags skyld. jeg får også blue/black screen i furmark hvis jeg klokker mitt for høyt. så du kan jo også prøve å underklokke kortet ditt bare for å teste. hvis det går bra da så er det jo tydligvis kortet.

Lenke til kommentar

kjører xp. ser for meg at det kunne ha blitt slitt når jeg har tatt ut og inn kortet noen ganger av pc'en. det kommer black screens i nesten alle typer spill. går greit noen ganger på lav grafikk da.

skal teste åpent kabinett og underclocking når jeg får litt mer tid. takk for svar|=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...