simenss Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Kona og eg disponerer heile første etasje i huset til kona sine foreldre. Vi har eigen separat inngang med eiget bad, kjøkken etc. Vi delar også garasje med foreldra hennes. Vil innbuforsikringa deires dekke vårt innbu? Endret 8. april 2009 av simenss Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Selv om det er i samme hus så vil det nok tolkes som egen bolig, derfor vil det sannsynligvis ikke falle under foreldrenes hennes forsikringer. Uansett så er det vanskelig å si så mye om, da vi ikke har tilgang til forsikringsavtalen. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Er det innvendig passasje mellom deres "leilighet" og foreldrenes? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Er det innvendig passasje mellom deres "leilighet" og foreldrenes? Ja, det er ein dør. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Selv tegnet jeg innboforsikring når jeg var 18 (bodde fortsatt hjemme) Mulig jeg da ble lurt, men forsikringsselskapet sa at når jeg er over 18, er jeg selv ansvarlig for eget innbo/løsøre. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 c-angel, kommer sikkert an på forsikringen til foreldrene dine, men for min del så dekket min far sin forsikring meg så lenge jeg var registrert i folkeregisteret på samme addresse som han. Selv om jeg bode på hybel/leilighet for å studere. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Sjekk først med kommunen om huset er regnet som en stor enebolig eller om delen dere bor i er skilt ut som egen leilighet. Er den skilt ut som egen leilighet er det ikke noen tvil om at dere må ha egen innboforsikring. Regnes huset som en stor enebolig bør dere sjekke med forsikringsselskapet for å se hva betingelsene for forsikringen sier. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Da gjer eg det. 50 % av fyrste etasje vart leid ut tidlegare. Men når me flytta inn, reiv vi veggen som skilde fyrste etasje. Vi disponerer i dag begge delane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå