-MK- Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Siden kristne mennesker tror på bibelen vil jeg tro det er logisk for dem å bruke bibelvers i argumentasjonen sin. Det ville vært mer illevarslende fra mitt synspunkt hvis de kristne vendte seg bort fra bibelen Endret 8. april 2009 av -MK- Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Du skjønte åpenbart ikke spørsmålet mitt. Hvorfor bruker kristne bibelvers som argumenter i debatt med IKKE-KRISTNE? Det har jo ingenting for seg, siden ikke-kristne IKKE tror på Bibelen. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Ikke kristene bruker sikkert også argumenter som kristene ikke tror på? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Jesu Kristi ord er helt spesielle. De kan vekke opp døde (dvs. ikke-kristne) Jesus Kristus > De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv. Endret 8. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jesu Kristi ord er helt spesielle. De kan vekke opp døde (dvs. ikke-kristne) Kilde, takk. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Hadde du tenkt litt lenger enn nesteippen så hadde du nok forstått det Trådstarter. For kristne er bibelen sann, derfor bruker de bibelvers som argumenter. Akkuratt som du feks bruker en eller annen kilde. Som andre sier, ikke-kristne bruker argumenter kristne ikke tror på. Akkuratt det samme for dem. Endret 8. april 2009 av Christeven Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Jesu Kristi ord er helt spesielle. De kan vekke opp døde (dvs. ikke-kristne) Jesus Kristus > De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv. Kilde, takk. "Christianity has played a prominent role in the shaping of Western civilization at least since the 4th century. As of the early 21st century, Christianity has between 1.5 billion and 2.1 billion adherents, representing about a quarter to a third of the world's population and is the world's largest religion." http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity Endret 8. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Stenges da tråden ikke oppfyller vilkårene for posting i denne delen av forumet. Første innlegg har blitt flyttet til prekestolen. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg