Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overclocking av E8400. Blir aldri stabil.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(har lest hele tråden)

Anngående 500 fsb; er ikkje sikkert hovedkortet ditt liker så pass mykje fsb, kan vere din cpu som faktisk ikkje vil kjøre stabilt noken gong på 4,0ghz.. mulighetene er enorme.

minne temp kan fororsake BS, pass på att de holder en ganske så normal temp (ikkje brenn deg :p )

Ellers så kan eg ikkje tenke meg att det er andre ting som er galt.

Ang. biso flash, så tviler eg sterkt på att du trenger det, du lagrer jo en ny bios, men får å vere sikker så sett den på stock speeds (OC instillinger)

Lenke til kommentar
4.0 GHz på luftt :hmm: hvor smart er det !

Går fint det. :)

Trådstarter: Hvorfor har du 500Mhz x 8, ta heller 444Mhz x 9. Jeg måtte opp fra 1,2 til 1,5 for å bryte 500Mhz-grensen og din prosessor skal fint kunne ha 9 i multiplier. :)

Lenke til kommentar
4.0 GHz på luftt :hmm: hvor smart er det !

går fin fint det ;)

kjører 4,5Ghz på luft så 4 er ikke så enormt mye :p

angående fsb så kjører jeg 500*9 på 4,5Ghz og 500*8 på 4,0Ghz. det er som oftest hovedkortet som bestemmer hvor høy FSB som kan kjøres.

husker det gamle msi p35 neo klarte aldri over 430FSB stabilt -.- mens det nye msi x48C klarer 535FSB gulle godt uten noen som helst modd eller volt endringer til nordbrikkern evt FSB-en

For å finne ut om det er prosessor eller hovedkort så sett multiplier til 6 å klokk til det stopper kun med fsb. og når det stopper så øk nord brikke spenningen litte granne. så går det kansje enda lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...